بازی

فناوری اطلاعات

October 2, 2016
19:01 یکشنبه، 11ام مهرماه 1395
کد خبر: 80257

تدریس برنامه درسی با تمرکز بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شد

برای اولین بار در کشور، برنامه درسی رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر با تمرکز بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شد.
هادی جعفری منفرد، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: پیرو تصویب برنامه بازنگری شده رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در جلسه شماره 808 شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی و نیز پس از تصویب سند «برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای» در پاییز سال 1394 در شورای‌عالی فضای مجازی و ابلاغ آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بستر مناسب‌تری نسبت به گذشته برای ترویج رشته بازی سازی در سطح آموزش عالی کشور فراهم شده است.
 
وی افزود: برهمین اساس فعالیت‌های آموزشی با شتاب بیشتری دنبال شد که با توجه به پتانسیل مناسبی که به لحاظ زیرساخت تجهیزاتی و همچنین نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد بنیاد تصمیم گرفت این برنامه را در واحدهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز اجرا کند. بر این اساس، به عنوان نخستین گام اجرایی، در خرداد ماه 1395، تفاهمنامه‌ای بین  بنیاد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب منعقد شد که یکی از مفاد این تفاهم‌نامه اجرای برنامه درسی رشته مهندسی نرم افزار با تمرکز بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه تهران غرب با حمایت بنیاد بود. در این خصوص دکتر محمدحسین رضوانی، به عنوان نماینده از سوی بنیاد مامور پیگیری مفاد این تفاهم‌نامه تعیین شد.
 
رضوانی نیز در این خصوص افزود: برنامه جدید تصویب شده از سوی وزارت علوم برای رشته مهندسی نرم‌افزار هشت تمرکز را شامل می‌‎شود که یکی از این تمرکزها «بازی‌های رایانه‌ای» است. مطابق با سرفصل دروس تمرکز 12 واحدی بازی‌های رایانه‌ای که ذیل مهندسی کامپیوتر از سوی وزارت علوم به تصویب رسیده است؛ این تمرکز حاوی چهار درس سه واحدی به نام‌های «سیستم‌های چندرسانه‌ای»، «طراحی بازی‌های کامپیوتری»، «گرافیک کامپیوتری» و «مبانی پویانمایی کامپیوتری» خواهد بود.
 
رضوانی افزود: با شروع سال تحصیلی 96-95 برای اولین بار در کشور شاهد اجرای درس «طراحی بازی‌های کامپیوتری» در دو واحد برتر دانشگاه آزاد اسلامی یعنی واحد تهران غرب و واحد قزوین هستیم که خوشبختانه با استقبال مناسبی از سوی دانشجویان مواجه گردیده است.
رضوانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده سایر دانشگاه‌های کشور نیز به این برنامه پیوسته و سهم خود را در راستای ترویج رشته بازی‌های رایانه‌ای در سطح کشور ایفا نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.