رسانه‌های اجتماعی

October 5, 2016
16:47 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1395
کد خبر: 80359

امکان رمزگذاری دو سویه مکالمات در پیام رسان فیسبوک مهیا شد

کمپانی فیسبوک به تازگی عرضه رمزگذاری دو سویه برای پیام رسان خود را به پایان رسانده و از این پس تمام کاربران می توانند از اطلاعات مکالمات خود در برابر هکرها، سازمان های دولتی و حتی خود فیسبوک محافظت کنند. فاز آزمایشی این قابلیت در ماه جولای میلادی شروع به کار کرد اما کمپانی فیسبوک اخیراً طی مصاحبه ای با Wired تایید کرده که حالا تمام 1 میلیارد کاربر اپلیکیشن قادر به استفاده از آن خواهند بود.
 
رمزگذاری جدید پیام رسان فیسبوک در قالب نوعی «مکالمه خصوصی» ظاهر می شود و با کلیک روی نام هر کاربر در چت های معمولی، می توان آن را فعال نمود. به محض اینکه رمزگذاری فعال شود، می توانید مثل معمول به صحبت بپردازید و البته زمان مشخصی برای حذف خودکار پیام ها، از 5 ثانیه گرفته تا یک روز، تعیین نمایید.
 
ناگفته نماند که در این حالت، برخی از قابلیت ها مانند ارسال فایل های گیف و ویدیو از کار خواهند افتاد اما همچنان امکان ارسال تصاویر و استیکرها فراهم است. همچنین باید توجه داشت که رمزگذاری دو سویه تنها زمانی در دسترس خواهد بود که هر دو کاربر، آخرین ورژن پیام رسان فیسبوک را نصب کرده باشند و تمام مکالمات تنها از طریق یک دستگاه واحد قابل دسترسی هستند.
 
پیام رسان فیسبوک اولین اپلیکیشن چتی نیست که قابلیت رمزگذاری دو سویه را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. پیش از این، واتس اپ نیز قابلیت مشابهی را به سرویس خود اضافه کرده بود و اپ هایی همچون تلگرام، وایر و سیگنال هم از رمزگذاری بهره می برند.
 
در نهایت باید افزود که همچون پیام رسان های Allo و تلگرام، رمزگذاری دو سویه در پیام رسان فیسبوک تنها زمانی صورت می گیرد که کاربر آن را فعال نماید؛ بنابراین شکی نیست که هنوز بسیاری از مکالمات به صورت رمزگذاری نشده دنبال خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.