تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2016
9:42 شنبه، 17ام مهرماه 1395
کد خبر: 80411

معرفی دو اپراتور بخش خصوصی پست

مدیرعامل شرکت پست با اعلام خبر معرفی دو اپراتور بخش خصوصی از سوی رگولاتوری پس از تصویب اساسنامه معتقد است که این امر هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود؛ تهدید از آن جهت که چنانچه کیفیت خدمات را افزایش ندهیم، مطمئناً عرصه را به رقیب واگذار می‌کنیم و نتیجه آن خسارت‌ جبران‌ناپذیر برای شبکه پستی خواهد بود.
 
حسین مهری – رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست – طی پیامی به مناسبت فرارسیدن هفدهم مهرماه، روز جهانی پست، اظهار کرد: ۹ اکتبر هر سال در بیش از ۱۹۰ کشور عضو اتحادیه پستی جهانی، از همکاران فعال در این صنعت که چهارگوشه جهان را به یکدیگر متصل می‌کنند قدردانی می‌شود. شاید تا چند دهه گذشته، اطلاق واژه صنعت به پست، آنچنان زیبنده نبود که هم اکنون و با رونق فناوری، مصداق عینی یافته است. امروزه بزرگترین شبکه توزیع فیزیکی جهان وظیفه خدمات‌رسانی به میلیاردها نفر را بر عهده داشته و تأثیر بزرگی بر اقتصاد جهان دارند.
 
لذا بر خود لازم میدانم ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) و یاران باوفایش به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و همه آزادگان دنیا، به عنوان عضو کوچکی از این جامعه، فرا رسیدن روز جهانی پست را به یکایک شما همراهان صدیق و پرتلاش در مجموعه پست کشور و سایر بخش‌های خصوصی فعال در این حوزه تبریک گفته و از همراهی و حمایت‌های "دکتر واعظی" وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و شما گرامیان در این مسیر قدردانی نمایم.
 
همچنین دستیابی پست کشورمان به موفقیت های بزرگ در کنگره استانبول از جمله عضویت در شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی و کسب جایزه برنز کیفیت سرویس پیشتاز و گواهینامه نقره مدیریت کیفیت سرویس که بار دیگر ایران را کانون توجهات بین المللی در حوزه پست قرار داد به تمامی همکاران سختکوش و دلسوز شبکه پستی تبریک عرض می کنم.
 
بی تردید این توفیق ارزشمند که پس از دوازده سال برای کشور ما حاصل شد نتیجه اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید در عرصه دیپلماتیک و اقتصادی نظیر دستیابی به توافق در برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بود که خروج ایران را از یک رکود عمیق در عرصه نظام بین المللی موجب شد و راه را برای کسب این گونه موفقیت ها هموار کرد.
 
طبیعتاً باید در روز جهانی پست، ارزش‌های بنیادین پست و خدمات عمومی بی‌شماری که در سراسر دنیا به مردم ارائه و بدین وسیله در توسعه اقتصادی کشورها مشارکت می‌نماید را یادآور شویم .
 
اما پیش از یادآوری تأثیر خدمات پستی در اقتصاد جهان، باید به اهمیت و نقش نیروی انسانی در ارائه خدمات پستی بپردازیم. مطمئناً، نیروی انسانی با انگیزه، متعهد و متخصص در تحقق اهداف و برنامه‌های هر بنگاه اقتصادی تأثیر بسزایی دارند و این همان نیرویی است که موتور محرکه پست کشورمان را به حرکت درآورده و بر خود وظیفه میدانم تا از یکایک عزیزانم در همه بخش‌ها به خاطر دلسوزی و تعهدشان به کار قدردانی کنم.  
 
در حال حاضر پست کشورمان اگر چه فاصله زیادی با جوامع پیشرفته در زمینه ارائه خدمات پستی دارد، اما طی چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، گام‌های اساسی در توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برداشته شده و پس از شناسایی نیازهای مشتریان، به توسعه خدمات زیربخشی اقدام شده است.
 
در سالی که گذشت و تا پیش از تصویب نهایی اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مجلس محترم شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان، شبکه پستی کشور به واسطه نوع ساختار و تشکیلات سازمانی در برهه زمانی سختی قرار داشت که خوشبختانه با درایت مسئولان قانون‌گذار کشور توانست بر بی‌ثباتی موجود غلبه کرده و با اقتدار وارد مرحله جدیدی از خدمت‌رسانی شود.
 
انتخاب پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی یا همان "GNAF " که از طرح‌های کلان ملی است و گنجاندن آن در میان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی هیئت‌وزیران، دلیل متقنی است بر تأثیر خدمات پستی در اقتصاد کشور و افزایش بهره‌وری ملی که کسب این موفقیت‌ بزرگ حاصل زحمات شبانه‌روزی همکارانم در سراسر کشور است.    
 
پست به واسطه بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب، گستردگی پوشش خدمات و حسن شهرت کارکنانش، از فرصت مغتنمی برای حضور مؤثرتر در مبادلات تجاری فضای مجازی و ارائه خدمت بر بستر اینترنت در اختیار دارد و امید است با نگاه به آینده، در این عرصه فعال‌تر حاضر شود. همچنین با تلاش شما عزیزان و ارتقای کیفیت خدمات، پست کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی نیز به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.
 
همانند سایر فعالان این حوزه، ادارات پست نیز با بحران‌های اقتصادی و افزایش رقابت دست به گریبانند. پست کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از تصویب اساسنامه به زودی دو اپراتور بخش خصوصی از سوی رگولاتوری معرفی خواهند شد که این امر برای ما هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود. تهدید از آن جهت که چنانچه کیفیت خدمات را افزایش ندهیم، مطمئناً عرصه را به رقیب واگذار خواهیم نمود و نتیجه آن بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای شبکه پستی خواهد بود.
 
در پایان بار دیگر بر خود وظیفه می‌دانم از حمایت‌های بی‌دریغ شما همکاران گرانقدر تقدیر نموده و از این که در همه مراحل سخت و دشوار شبکه به حمایت خود از برنامه‌ها و اهداف مسئولان شبکه ادامه دادید، مراتب سپاس خود را اعلام کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.