تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2016
9:43 شنبه، 17ام مهرماه 1395
کد خبر: 80412

خدمت‌رسانی به جامعه‌ای جدید: توزیع فراتر از در منزل

امروزه نیازهای مشتریان پست به سرعت در حال تغییر است. فناوری‌های پیشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جدیدی از مصرف‌کننده را ایجاد کرده که برای آنها توزیع در منزل کافی نیست بلکه می‌خواهند در هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشند، به آنان خدمت‌رسانی شود. آنها خواستار خدماتی انعطاف‌پذیرتر و شخصی‌تر هستند.
 
بشار حسین، دبیرکل اتحادیه پستی جهانی، طی پیامی به مناسبت فرارسیدن نهم اکتبر ۲۰۱۶، روز جهانی پست ، این روز را به کارکنان پست کشورها در سراسر دنیا تبریک گفت.
 
در این پیام آمده است: مشتری، درست همانند دیگر صنایع خدماتی، همواره تمرکز اصلی خدمات پستی در سراسر جهان بوده است؛  اتحادیه پستی جهانی، به‌عنوان یکی از اولین نمونه‌های جهانی‌شدن، در ۱۴۲ سال پیش به‌عنوان ابزاری برای ایجاد یک شبکه به‌هم‌پیوسته جهت برقراری ارتباط در مرزها و فراهم کردن امکان توزیع به سراسر جهان برای ادارات پست، تاسیس شد. امروزه پویایی صنعت و خواسته‌های مصرف‌کنندگان، ادارات پست را به سمت توزیع مرسولات به خانه‌های مشتریان و دقیقأ به در منازل آنان، سوق داده است.
 
مشتریان به ما اعتماد می‌کنند و ما هم به مدد تعهدات سرویس همگانی و شبکه توزیع آن، تنها شریک قابل اعتماد برای ارائه خدمات ضروری به‌صورت محلی و جهانی به مردم هستیم.
 
با وجود این، نیازهای مشتریان ما به سرعت در حال تغییر است. فناوری‌های پیشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جدیدی از مصرف‌کننده را ایجاد کرده که برای آنها توزیع در منزل کافی نیست. آنها می‌خواهند در هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشند، به آنان خدمت‌رسانی شود. آنها خواستار خدماتی انعطاف‌پذیرتر وشخصی‌تر هستند.  
 
اگرچه این نوآوری‌ها ممکن است منجر به ایجاد اخلال شوند، لیکن امیدواریم ادارات پست، همانگونه که قبلأ هم در مورد سایر پیشرفت‌ها اتفاق افتاده، این چالش‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرده و همچنان گزینه انتخابی مشتریان خود باقی بمانند.
 
برای نیل به این مهم، ادارات پست باید به‌صورت مداوم تغییر و تحول یافته و راه‌های جدیدی، فراتر از توزیع ساده به درب منزل مشتری، را بیابند.
 
در راهبرد پستی جهانی استانبول، اتحادیه پستی جهانی بستر مناسبی را برای هدایت صنعت پست در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ و پس از آن فراهم کرده است. بر اساس این طرح، دستیابی به سه هدف بسیار مهم در این راهبرد مد نظر قرار گرفته است: 
 
•   هدف ۱ :  بهبود هم‌سازگاری زیرساخت شبکه
 
•   هدف ۲ :  حصول اطمینان از ارائه محصولات مدرن و پایدار
 
•   هدف ۳ :  تقویت بازار و عملکرد بخش پستی
 
چشم‌انداز ۲۰۲۰ اتحادیه پستی جهانی، راهبری دستور کار تغییر و تحول را با تمرکز بر نوآوری، یکپارچگی و ضریب نفوذ برعهده دارد. این چشم‌انداز هدایت‌گر کسب‌وکار صنعت ما برای چهارسال آینده خواهد بود. ما باید برای ایجاد یک جهان پستی تلاش کنیم که در آن نوآوری به اشتراک گذاشته شده، ترویج یافته و توزیع شود؛ جایی که در آن شبکه‌های پستی به‌صورت بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی با یکدیگر ادغام شده و دولت‌ها، شرکای توسعه و سازمان‌های بین‌المللی، ادارات پست را همچون وسیله نقلیه‌ای برای توسعه فراگیر درنظر آورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.