رسانه‌های اجتماعی

October 8, 2016
17:59 شنبه، 17ام مهرماه 1395
کد خبر: 80421

وزیر ارشاد مطرح کرد: وجود ۹۰هزار کانال فعال در یک شبکه اجتماعی/ ۵۰هزار کانال خبری است

وزیر ارشاد گفت: امروزه حدود ۹۰ هزار کانال در یک شبکه اجتماعی رایج در کشور دایر است که از این بین حدود ۵۰ هزار کانال آن شکلی از رسانه دارد.
علی جنتی در مراسم رونمایی از وبسایت جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوای دیجیتال اظهار کرد: محتوای دیجیتال و تولید آن امروزه یکی از اولویت‌های جدی در حوزه فرهنگسازی، فناوری و کارآفرینی است و حمایت از فناوران حوزه تولید محتوا باعث افزایش ثروت ملی خواهد شد.
 
وی افزود: از موارد ضروری برای رسیدن به توفیقات بیشتر در این زمینه، تدوین «نقشه راه تولید محتوای فرهنگی دیجیتال کشور» برای افق چشم انداز است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش آمار مخاطبان در شبکه مجازی و تولید محتوای دیجیتال تصریح کرد: امروزه حدود ۹۰ هزار کانال در یک شبکه اجتماعی رایج در کشور دایر است که از این بین حدود ۵۰ هزار کانال آن شکلی از رسانه دارد.
 
وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه یک میلیون مطلب غیرتکراری در این کانال بارگذاری می‌شود و مخاطبین این کانال‌ها به چند ده میلیون می رسند. این در حالی است که تعداد تیراژ و شمارگان تمامی روزنامه‌های سنتی ما حدود یک میلیون نسخه تخمین زده می‌شود و این موضوع نشانگر اهمیت و ضرورت موضوع تولید محتوای دیجیتال در جامعه است .
 
جنتی به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره یک اتفاق خوب و اثرگذار برای حمایت از کالا و خدمات تولید ساخت داخل است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری آن، اهتمام ورزیده است و امیدوارم برکات این رویداد را به زودی دریافت کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.