تلفن همراه

گوشی

October 10, 2016
9:14 دوشنبه، 19ام مهرماه 1395
کد خبر: 80440

سامسونگ رسماً تولید گلکسی نوت 7 را به حالت تعلیق درآورد

پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر آتش گرفتن چند دستگاه گلکسی نوت 7 جایگزین، که به زعم سامسونگ قرار بود موبایل هایی ایمن باشند، کمپانی فوق تولید این محصول را متوقف ساخت. به گزارش خبرگزاری کره ای Yonhap توقف در تولید به واسطه درخواست رگولاتورهای ایمنی مصرف کننده در ایالات متحده، چین و کره جنوبی صورت گرفته.
 
همان طور که می دانید در ماه سپتامبر، سامسونگ بالاجبار و به خاطر آتش سوزی های زنجیره ای فبلت نوت 7، فراخوانی مبنی بر جمع آوری این دیوایس از بازارهای جهانی صادر کرد. پس از چند روز کمپانی کره ای نقص باتری را به عنوان مشکل اصلی دستگاه های مذکور اعلام نمود.
 
بالاخره از چند روز قبل سری جدیدی از اسمارت فون های نوت 7 روانه بازارهای مختلف شدند، و سامسونگ نیز به همه اطمینان داد که این دستگاه ها کاملاً ایمن و بدون مشکل هستند، اما ظرف همین مدت کوتاه 5 گزارش مختلف مبنی بر انفجار یا شعله ور شدن فبلت های جایگزین به گوش رسید.
 
با بالا گرفتن ماجرا، بسیاری از اپراتورهای مطرح جهانی از جمله AT&T، ورایزن و T-Mobile از فروش گلکسی نوت 7 سر باز زدند و بسیاری از خریداران احتمالی این محصول نیز از تصمیم خود منصرف شدند.
 
حال ظاهراً سامسونگ بالاخره از لجاجت دست برداشته و قصد دارد تولید و عرضه این تلفن همراه را متوقف سازد. البته فعلاً این وقفه برای مدتی کوتاه است، اما با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند طراحی اسمارت فون مورد بحث از پایه مشکل دارد، احتمال می رود که غول تکنولوژی کره ای به طور کامل از نوت 7 قطع امید نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.