تلفن همراه

گوشی

October 12, 2016
11:09 چهارشنبه، 21ام مهرماه 1395
کد خبر: 80497

هدیه کره ای ها به اپل؛ فروش ۸ میلیون آیفون بیشتر در سال ۲۰۱۶

گلکسی نوت ۷ یکی از زیباترین موبایل های سال جاری بود اما اکنون سامسونگ در تولید و عرضه آن با مشکلاتی مواجه شده و همین مسئله، سبب گشته تا ارزش سهام اپل با افزایش رو به رو شود. از سوی دیگر تحلیلگران اکنون گمانه زنی می کنند که اپل می تواند تا ۸ میلیون دستگاه آیفون بیشتر از پیش بینی های قبلی به فروش برساند.
 
آقای «برایان وایت»، تحلیلگر موسسه «Drexel Hamilton»، پیش از این عنوان کرده بود که سامسونگ می تواند در سال ۲۰۱۶ بین ۱۰ الی ۱۴ میلیون دستگاه فبلت گلکسی نوت ۷ را به فروش برساند و حالا با لغو تولید این محصول، وی پیش بینی می کند که بین ۵۷ الی ۸۰ درصد از افرادی که تمایل به خرید نوت ۷ داشته اند، به سراغ آیفون های اپل بروند.
 
وی البته اشاره می کند که حتی بدون ماجرای پیش آمده برای سامسونگ هم آیفون ها از فروش بسیار مطلوبی در چین برخوردار بودند.
 
«وایت» اشاره می کند بر اساس آمار فروشی که در ۳۰ فروشگاه شهر شنژن به ثبت رسیده اند، آیفون کاملاً از رقبای خود جلو است. وی در همین رابطه می نویسد:
 
«انتظار می رفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ سامسونگ موفق به فروش ۱۰ الی ۱۴ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ شود. با توجه به مشکلات پیش آمده برای این موبایل، انتظار داریم ۸ میلیون آیفون بیشتر از پیش بینی های قبلی تا پایان سال ۲۰۱۶ به فروش برسد. از سوی دیگر نقص فنی گلکسی نوت ۷ باعث ضربه دیدن نام سامسونگ در بازار موبایل خواهد شد و به اپل اجازه می دهد تا سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهد.»
 
این تحلیلگر گمانه زنی می کند که اپل ۸ میلیون آیفون بیشتر در سال جاری به فروش خواهد رساند و همین مسئله شاید اجازه ندهد که آمار فروش سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ کمتر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.