تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2016
19:14 یکشنبه، 25ام مهرماه 1395
کد خبر: 80550

دیجی کالا به زودی با سایتی جدید وارد حوزه مد و پوشاک خواهد شد

اگر به چند سال پیش برگردیم، قطعا به یاد می آورید که وضعیت خرید اینترنتی در ایران، با آنچه که امروز شاهدش هستیم، تفاوت های بسیاری داشت. بازار کوچک مشتریان اینترنتی در آن روزها، اکنون تبدیل به حوزه ای پرسود شده است، که بازیگران بسیاری برای حضور در آن سر و دست می شکانند.
 
 
تحول این بازار بی شک مدیون اشاعه فرهنگ استفاده از اینترنت در میان کاربران ایرانی است، اما نباید در این میان فاکتور «اعتماد» را نیز از یاد ببریم. دیجی کالا به عنوان یکی از آغازگران این مسیر، در شروع فعالیت خود توانست اعتمادسازی را به خوبی هرچه تمام تر به انجام رساند و مفهوم خرید اینترنتی را در میان کاربران جای بیندازد. و اکنون که راه هموار گشته، تعداد فروشگاه های اینترنتی به شکل قارچ واری در حال افزایش هستند.
 
تعداد زیاد این فروشگاه ها باعث به وجود آمدن رقابتی داغ در میان گردانندگان آنها شده است. این روز ها فروشگاه های اینترنتی هر یک تلاش می کنند با ارائه تخفیف های آنچنانی و سبد خریدی متنوع، رضایت کاربران را جلب نمایند و سود بیشتری را از این بازار گسترده، به خود اختصاص دهند.
 
دامنه این رقابت آنچنان گسترده شده که حتی مجموعه ای همچون دیجی کالا نیز دیگر احساس امنیت نمی کند و برای بقا نیاز به ایده های جدید را با پوست و استخوان احساس می کند.
 
در همین راستا شنیده های دیجیاتو از منابع موثق حکایت می کنند که دیجی کالا قصد دارد به زودی با سایتی جدید وارد حوزه مد و پوشاک شود.
 
 
سایت مذکور «دیجی استایل» نام دارد و قرار است در آن محصولاتی همچون پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه به فروش رسد. علاوه بر حوزه پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز قرار است دیگر عناوین این فروشگاه ها را تشکیل دهند.
 
اما اینکه چرا دیجی کالا حوزه مد و پوشاک را در قالب سایتی جداگانه عرضه کرده و آن را همچون محصولات دیگر در سایت خود قرار نداده، سؤالی است که هنوز به صورت رسمی پاسخ به آن داده نشده است.
 
در وهله اول می توان اینطور برآورد کرد که محصولات پوشیدنی جهت ارائه بهتر به کاربر، نیاز به فضایی جدید داشته اند. فضایی که در آن ساختاری متفاوت با آنچه که در دیجی کالا شاهدش هستیم، وجود داشته باشد تا کاربر بتواند با آرامش ذهنی بیشتری به خرید مشغول شود.
 
اما واقعیتش این است که کلیه موارد مذکور می توانستند در داخل خود دیجی کالا نیز پیاده سازی شوند. پس ایجاد سایت جدید می تواند دلایل دیگری داشته باشد.
 
یکی از این دلایل که محتمل ترین آن ها نیز به نظر می آید، به ساختار شراکتی سایت جدید بر می گردد.
 
 
 
آنطور که در سایت دیجی استایل آمده، این مجموعه متعلق به شرکتی با نام «آوازه نو پوشان پارسی» است. نگاهی به آگهی ثبت این شرکت نشان می دهد که برادران محمدی (به عنوان مؤسسین دیجی کالا) و شرکت سرآوا (به عنوان سرمایه گذار اصلی دیجی کالا) برای راه اندازی سایت جدید با شرکتی با نام «لیلیان مد» شراکت کرده اند.
 
لیلیان مد مجموعه ای است که در حال حاضر نمایندگی برندهای پوشاکی همچون Debenhams و Superdry را در اختیار دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای فروشگاهی را در ایران در اختیار دارد.
 
اما در مورد لیلیان مد نیز بد نیست بدانید که این شرکت خود زیرمجموعه ای از شرکت «شکوفا» است. شکوفا مجموعه ای قدیمی است که به صورت خانوداگی اداره شده و قدمت آن به سال ۱۳۲۱ بر می گردد. امروزه شکوفا متشکل از ۱۱ شرکت است که تجارت خود را در زمینه کالاهای آرایشی بهداشتی، الکترونیک، مد و غذا متمرکز نموده اند.
 
 
در نهایت با مشاهده پروفایل لینکدین مدیرعامل موقت دیجی استایل، می توان به این نتیجه رسید که گروه دیجی کلا، نزدیک به ۱ سال است که جهت راه اندازی سایت جدید در حال فعالیت هستند و احتمالا این سایت را به صورت رسمی در روزهای آینده معرفی خواهند کرد.
 
اگر دوست دارید قبل از معرفی رسمی نگاهی به دیجی استایل داشته باشید، می توانید به این لینک مراجعه نمایید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.