تلفن همراه

گوشی

October 16, 2016
20:16 یکشنبه، 25ام مهرماه 1395
کد خبر: 80554

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا‌ اعلام کرد: اجرای رجیستری فعلا فقط برای واردات آینده

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اجرای طرح شناسه دار کردن گوشی را تنها مربوط به گوشی هایی دانست که از این پس وارد بازار ایران می شوند و اعلام کرد که گوشی های موجود در بازار نیز تعیین تکلیف می شوند.
 
قاسم خورشیدی از مطالعه شیوه ای برای تعیین تکلیف گوشی های وارداتی قاچاق که هم اکنون در بازار موبایل وجود دارند، خبر داد.
 
وی با بیان اینکه طرح «رجیستری» گوشی های موبایل مربوط به گوشی هایی است که پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح وارد کشور می شوند، اضافه کرد: در مرحله بعدی طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های وارداتی، موضوع تعیین تکلیف گوشی های وارداتی قاچاق را در دستور کار قرار می دهیم.
 
خورشیدی با بیان برخی اخبار مبنی بر اینکه بعضی از برندها به دلیل نداشتن نمایندگی در ایران در شبکه مخابراتی کشور ثبت نشده یا از مدار خارج می شوند، گفت: هنوز در ارتباط با گوشی هایی که تا قبل از اجرای طرح رجیستری وارد بازار شده اند، تصمیم نهایی گرفته نشده است.
 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های وارداتی، در صورتی که این گوشی ها بخواهند وارد شبکه شوند و از شبکه خدمات بگیرند، باید شناسه دار شوند، ادامه داد: این گوشی ها در ابتدای ورود به کشور ثبت می شوند و در صورتی که به ثبت نرسند و به صورت قاچاق وارد شوند، در شبکه اپراتورهای موبایل قابل شناسایی نخواهند بود.
 
خورشیدی با بیان اینکه این طرح هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است و در مرحله آزمایشی قرار دارد، اضافه کرد: گوشی هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند و حتی اگر به شکل قاچاق وارد شده اند، مشمول این طرح نمی شوند و فعلا تصمیم قطعی برای این دسته از گوشی ها در کارگروه ساماندهی بازار موبایل و ثبت و شناسه دار کردن گوشی گرفته نشده است.
 
وی گفت: اینکه شیوه ای تعیین شود که وضعیت گوشی های قاچاق موجود در بازار ساماندهی شود، در دست مطالعه است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ممکن است سازوکارهایی تعریف شود که در مراحل بعدی رجیستری، متناسب با قابلیت های فنی این پروژه، امکان ثبت گوشی های قدیمی قاچاق یا شناسایی آنها، به این سیستم اضافه شود اما فعلا در این ارتباط تصمیم گیری قطعی نشده است.
 
زمان اجرای دقیق طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل هنوز مشخص نشده است و این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست. در اجرای طرح رجیستری سامانه های مربوط به گمرک، سازمان صنعت، معدن و تجارت و رگولاتوری دخیل هستند و درنهایت، با اجرای این طرح، اپراتورهای موبایل تنها به گوشی های وارداتی سرویس خواهند داد که در این سامانه ها ثبت و شناسه دار شده باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.