اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 18, 2016
11:50 سه شنبه، 27ام مهرماه 1395
کد خبر: 80616

هزینه ثبت‌نام هر عضو خانواده در سرشماری اینترنتی ۳۰۰۰ تومان

هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی سرشماری اینترنتی توسط مرکز آمار و پیش‌بینی افزایش مراجعات به کافی‌نت‌ها، نرخ مصوب خدمات مربوطه توسط این واحدهای صنفی را منتشر کردیم.
 
با نزدیک شدن به ساعات پایانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 به صورت اینترنتی، بسیاری از کسانی که تاکنون در این طرح شرکت نکرده‌اند، دست به موبایل و جویای اینترنت شده‌اند.
 
امروز فرصت پایانی شرکت در طرح سرشماری اینترنتی است و بعد از آن مأموران سرشماری به آدرس منازلی که در این طرح شرکت نکرده‌اند مراجعه و فرم‌های آماری را به صورت حضوری تکمیل می‌کنند.
 
با این حال برخی افراد به دلیل مشاغلی که دارند یا عدم حضورشان در منزل، ترجیح می‌دهند به هر ترتیب خود را به سرشماری اینترنتی برسانند. در میان این افراد، برخی هیچ آشنایی با اینترنت یا ابزار ارتباطی لازم را ندارند و از این حیث به کافی‌نت‌ها مراجعه می‌کنند.
 
برخی معتقدند قرعه‌کشی هزار جایزه یک میلیون تومانی از سوی مرکز آمار برای شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن نیز عاملی بوده تا خانوارهایی که از اینترنت برخوردار نیستند، برای مراجعه به کافی‌نت‌ها تشویق شوند.
 
این در حالی است که همان‌ها می‌گویند ساز و کار مناسبی برای ارائه قیمت واحد از سوی کافی‌نت‌ها ارائه نشده است.
 
حال با توجه به اینکه در فرصت پایانی سرشماری اینترنتی هستیم و همچنان خبری از تمدید مجدد مهلت زمانی شرکت در این طرح ملی نیست، پیش‌بینی می‌شود امروز مراجعه به این واحدهای صنفی بیش از هر روز دیگری باشد.
 
لذا تصمیم گرفتیم تا نرخ مصوب خدمات سرشماری در اینترنت را برای اعلام عموم با پیگیری‌های صورت گرفته منتشر کنیم که به شرح زیر است:
 
هزینه ثبت‌نام توسط کافی‌نت داران برای هر نفر از اعضای خانواده 3000 تومان است.
 
بنابراین هزینه ثبت‌نام برای یک خانواده دارای دو عضو 6000 تومان و یک خانواده چهار نفره 12000 تومان است.
 
بدیهی است مراجعه کنندگان جهت ثبت‌نام تنها باید این مبلغ را پرداخت نمایند و دریافت هرگونه مبلغ اضافی از سوی کافی‌نت داران خلاف قانون است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.