اپراتورها

تلفن همراه

October 21, 2016
20:45 جمعه، 30ام مهرماه 1395
کد خبر: 80694

پاسخ MTN به آی‌تی‌ایران درباره سرمایه‌گذاری در اسنپ

موضوع سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ اسنپ که نخستین بار در تک‌کرانچ خبر آن اعلام شد طی هفته گذشته و این هفته همواره مورد بحث زیادی بوده است. در مطلب تک‌کرانچ آمده بود که اسنپ به تنهایی 20 میلیون یورو سرمایه‌گذاری جدید از سوی شرکت MTN دریافت کرده است. این خبر اما به راحتی توسط فعالان این عرصه هضم نشد برخی معتقد بودند این میزان سرمایه‌گذاری روی این استارت‌آپ غیر واقعی است چون ارزش واقعی اسنپ به میزانی نیست که 20 میلیون یورو سرمایه جذب کند. 
 
به دنبال این خبر و این بحث‌ها خود شرکت اسنپ هم یک خبر مطبوعاتی منتشر کرد. در این خبر بر خلاف تک‌کرانچ نوشته شده بود: « شرکت MTN هفته گذشته 20 میلیون یورو به میزان سرمایه‌گذاری خود در شرکت اسنپ و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه گروه اینترنتی ایران افزود». به این ترتیب مشخص شد که این سرمایه‌گذاری مختص اسنپ نبوده و سایر استارت‌آپ‌های زیر مجموعه راکت اینترنت در ایران را هم در برمی‌گیرد.  
 
مجموع این دوموضوع این پرسش را مطرح می‌کرد که بالاخره MTN چقدر در اسنپ سرمایه‌گذاری کرده و همین باعث شد که ما این پرسش‌ها را از جایی که خودش در این ماجرا ساکت بوده بپرسیم یعنی خود شرکت MTN آفریقای جنوبی. و البته این شرکت به پرسشهای ما به این شکل پاسخ داد.
 
ما از MTN پرسیدیم: 
 
1- آیا تایید می‌کنید که شرکت MTN بیست میلیون یورو روی اسنپ سرمایه‌گذاری کرده یا این پول روی کل اکوسیستم راکت اینترنت طی چند سال گذشته است؟
 
2- باتوجه به این سرمایه‌گذاری میزان مالکیت MTN روی اسنپ چقدر است؟
 
هرمن سینگ مدیر ارشد بخش دیجیتال MTN در پاسخ به این پرسش‌های آی‌تی‌ایران گفت: «شرکت ام‌تی‌ان 50 درصد از مالکیت گروه اینترنت ایرانیان (IIG) را در اختیار دارد هلدینگی که سرمایه‌گذاری‌های مختلفی روی استارت‌آپ‌ها در ایران در حوزه تجارت الکترونیکی انجام داده است. مجموع سرمایه‌ای که ما تعهد کرده‌ایم برای این هلدینگ 40 میلیون یورو است و در مورد اینکه IIG روی هرکدام از استارت‌آپ‌ها چقدر سرمایه‌گذاری کرده نمی‌توانیم اطاعاتی بدهیم.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.