اپراتورها

تلفن همراه

October 22, 2016
10:02 شنبه، 1ام آبانماه 1395
کد خبر: 80703

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن خبر داد: صرفه‌جویی پنج میلیون یورویی با شبکه توزیع محتوای داخلی

مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی از راه اندازی شبکه توزیع محتوا (CDN) توسط رایتل و صرفه جویی 5 میلیون یورویی این اپراتور خبر داد.
 
سیدمجید صدری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اپراتور سوم تلفن همراه برای تامین زیر ساخت مورد نیاز خود در زمینه محتوا از پتانسیل بومی و شرکت دانش بنیان یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور استفاده کرده است.
 
 وی ادامه داد: بدین ترتیب استفاده از شرکت خارجی که هزینه ای برابر 5 میلیون یورو برای تامین محتوای چند رسانه‌ای فیلم، کلیپ، سریال و کانال‌های تلویزیونی به شرکت تحمیل می‌کرد حذف شده است.
 
صدری همچنین یادآور شد: پیش از این سیستم مورد نیاز در کشور موجود نبود و این شرکت دانش بنیان با حمایت رایتل برای اولین بار در کشور نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام کرده و موفق شد و از این پس می‌توان با استفاده از سیستم داخلی برای توزیع محتوا استفاده کرد.
 
مدیرعامل رایتل افزود: اپراتور سوم در حال حاضر برخی پورتال‌ها را با استفاده از بستر این شبکه راه اندازی تجاری کرده است و نصب و راه اندازی این سامانه به شرکت‌های تولیدکننده محتوا همانند شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه تولید محتواهای چندرسانه ای، سریال و یا فیلم‌های سینمایی کمک می کند تا محتواهای چندرسانه‌ای و فرهنگی خود را با استفاده از شبکه رایتل در معرض استفاده از عموم مشترکین این اپراتور قرار دهند و فضای کسب و کار جدیدی شکل بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.