بازی

فناوری اطلاعات

October 24, 2016
11:59 دوشنبه، 3ام آبانماه 1395
کد خبر: 80754

نماینده ایران در جام جهانی بازی های رایانه ای: قانون جدید مسابقات رایانه‌ای دردسر ساز شد

نوید برهانی که چهارشنبه برای شرکت در جام جهانی بازی های رایانه ای راهی فرانسه می شود، گفت: قانون جدید این مسابقات مبنی بر آنلاین تمرین کردن بازیکنان، به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، کمی دردسر ساز شد.
 
نوید برهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مسابقات جام جهانی بازی های رایانه ای، اظهار کرد:‌ تمرین های خوبی را پشت سر گذاشتم، چهارشنبه نیز به این مسابقات اعزام خواهم شد.
 
وی در رابطه با سر سخت ترین رقبایش در این مسابقات، گفت:‌ دانمارک، انگلیس و فرانسه از سخت ترین رقبایم هستند، اما تلاش می کنم که در این دوره از مسابقات نتیجه خوبی بگیرم.
 
این گیمر حرفه ای با اشاره به قانون جدید مسابقات که برای ایرانی ها دردسر ساز شده، ادامه داد:‌طبق قانون جدید باید به صورت آنلاین تمرین می کردیم و در رشته من که فیفا است این تمرینات به صورت اولتیمت تیم برگزار می شد یعنی مانند باشگاه داری باید بازیکن بخری و جابه جا کنی. این قانون به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در ایران دردسر ساز شد، همچنین خرید بازیکن هزینه مالی داشت که پیش بینی نشده بود.
 
وی با بیان این که بازی های رایانه ای می تواند سودآور باشد، ادامه داد: پدر و مادر ها دوست ندارند بچه ها وقت زیادی را برای این بازی ها اختصاص دهند، ولی این کار می تواند یک شغل باشد. در دنیا کار پرسودی است، اما در ایران هنوز به این مرحله نرسیده است، برای مثال تیم پاری سن ‍‍‍‍ژرمن علاوه تیم فوتبال واقعی، در حال تشکیل یک تیم فوتبال آنلاین نیز هست و با گیمر های مطرح دنیا در حال بستن قرار داد است.
 
برهانی در پاسخ به این سوال که استقبال از حرفه ای دنبال کردن بازی های رایانه ای در ایران چگونه است، گفت: سطح گیمر های ایرانی بالا است و از سالی که توانستم طلای جام جهانی بازی های رایانه ای را کسب کنم، استقبال بیشتر نیز شده است.
 
ایران در رده بندی جهانی بازی های رایانه ای با تک مدال طلای نوید برهانی که در سال 2014 بدست آورد، در رتبه بیستم قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.