امنیت

فناوری اطلاعات

October 24, 2016
13:08 دوشنبه، 3ام آبانماه 1395
کد خبر: 80757

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران: ضد بدافزار بومی پادویش گواهی ارزیابی امنیت گرفت

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: ضد بدافزار بومی پادویش گواهی ارزیابی امنیت گرفت و پادویش یک مدل موفق تعامل بین مراکز دانش بنیان و صنعت و بازار بوده است.
 
محمد خوانساری در همایش پدافند غیرعامل با اشاره به پژوهش های پنج ساله روی ضدبدافزار پادویش اظهار کرد: آمارها می گوید بیش از 90 درصد مردم در 100 درصد زمان از گوشی هایشان استفاده می کنند.
وی افزود: لذا از این،حیث باید به فکر توسعه نسخه بومی از ضدبدافزارها می بودیم تا امنیت کاربران را تضمین می کرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با بیان اینکه اگر دنبال ایجاد مصونیت برای کاربران هستیم نمی توانیم به هر نذم افزاری که کار امنیت را انجام می دهد، اعتماد کنیم، گفت: محصول جدیدی که در جامعه به نام پادویش توسعه یافته است، بخشی از دغدغه های امنیتی ما را در لایه کاربران کاهش می دهد.
او افزود: این محصول حاصل کار پژوهشی است و ریشه آن از سال 87 شکل گرفت، سال 90 آورده های آن حاصل شد و در سه سال گذشته نیز امر توسعه پیرامون آن را داشته ایم.
 
خوانساری با اشاره به مراحل پیش روی این نرم افزار برای رسیدن به تولید صنعتی خاطر نشان کرد: نیازسنجی، توسعه، آزمون، تولید نیمه صنعتی و صنعتی از جمله مراحل پیش پای توسعه کامل است. در پنج سال گذشته این مراحل با جدیت در 10 فاز مختلف دنبال شده است.
وی ابراز کرد: در اواخر مرداد ماه امسال گواهی ارزیابی امنیت این محصول از مرکز مدیریت راهبردی افتا اخذ شد.
 
خوانساری گفت: از جنبه کاربری هم رشد تکوینی پادویش به خوبی انجام شده است و الان بالغ بر دو هزار نسخه خانگی، بیش از 200 هزار نسخه در سیستم های اندرویدی و 20 هزار به صورت سازمانی از آن استفاده می شود.
رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران،گفت: پادویش ارائه یک مدل موفق تعامل بین مراکز دانش بنیان و صنعت و بازار بوده و آزمایشگاه تحلیل ضد بدافزار آن نیز از جمله دیگر ویژگی های آن است.
وی تصریح کرد: در بازارهای همسایه ما و کشورهای آفریقایی هم پادویش فروش رفته است و لذا باید با تأکید بر پایداری بازار داخلی، بازارهای خارجی را نیز مورد تأکید قرار دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.