اپراتورها

تلفن همراه

October 27, 2016
9:26 پنجشنبه، 6ام آبانماه 1395
کد خبر: 80824

واعظی: چشم اپراتورها به uso نباشد/ مخابرات تعامل خود را با مجلس بیشتر کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیداربا اعضا ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ لازم است اپراتورها چشمشان به 3درصد بودجه uso نباشد، چراکه این درصد باید صرف تلفن و اینترنت روستایی شود.
 
محمود واعظی در دیدار با اعضای  کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس گفت: نگاه ما به ای سی تی، نگاه توسعه ای است و فقط گسترش تلفن و اینترنت نیست، اکنون توسعه وارد فاز جدیدی می شود، مانند هوشمند سازی کشاورزی، سلامت،تجارت واقتصاد.
 
وی با تاکید براینکه متقاضی بازگشت مخابرات نیستیم افزود:لازم است مخابرات خصوصی بماند ولی  اشکالات آن برطرف شود.
 
واعظی بابیان این که اگر داکت و سیم مسی در انحصار مخابرات بماند توسعه پیدا نمی کند ادامه داد :انحصاری شدن مخابرات مانع رقابت است و بدون رقیب نوآوری وابتکار ازبین می رود.
 
مخابرات تعامل خود را با مجلس بیشتر کند
واعظی بر اهمیت موضوع صیانت و امنیت تاکید کرد و گفت : دراین باره اعضای کمیسیون مورد سوال قرار می گیرند  که ما  آنچه درتوان داشتیم به کاربرده ایم  البته جنگ سایبری است و دشمن با ما مقابله می کند.
 
وی با تشکر از سراییان مدیرعامل  شرکت مخابرات ایران گفت:‌ با مدیریت جدید  وضعیت  رها شده  مخابرات ساماندهی شد و شرکت مخابرات از وضعیت قبل نجات یافت؛  واعظی پیشنهاد کرد،  مخابرات تعامل خود را با مجلس بیشتر کند.
 
مسوول ICT کشور خطاب به اپراتورها گفت: پروانه 80 درصد جمعیت کشور را تکلیف کرده است و لازم است ازنظر جمعیتی و جغرافیایی منصفانه برخورد کنیم. بنابراین لازم است اپراتورها روستا راجز برنامه قراردهند.
 
چشم اپراتورها به USO نباشد
وی با بیان  اینکه لازم است اپراتورها چشمشان به 3درصد بودجه  usoنباشد،افزود: این درصد باید صرف تلفن واینترنت روستایی شود.
 
واعظی رقابت میان اپراتورها را مایه خیر و برکت عنوان کرد و ادامه داد: ترابردپذیری باعث شد مردم برای اپراتورها تصمیم بگیرند.
 
وزیر ارتباطات در زمینه فرکانس گفت: حدود 170 مگابیت فرکانس  در دست صدا وسیما داریم که ازاکثرا ازآنها استفاده نمی شود، اکنون اگر اپراتورها دراین فرکانس سرمایه گذاری کنند باید مثلا 500میلیارد تومان هزینه کنند و اگر بخواهند روی فرکانس دیگر روند، باید چهار برابر تجهیزات بخرند، ما از فرکانس استفاده نمی کنیم و به محض اینکه فرکانس را دراختیار ما قراردهند به دیگران واگذارمی کنیم.
 
کمیسیون صنایع حامی وزارت ارتباطات است
همچنین دراین نشست  اکبریان رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:‌ در دولت گذشته به دنبال ادغام این وزارتخانه بودند که با مطالعات صورت گرفته و استواری مجلس این اقدام نادرست تشخیص داده و جلوی آن گرفته شد.
 وی این اقدام مجلس را  مثبت خواند  و گفت: کمیسیون صنایع همواره حامی وزارت ارتباطات است و مطالبات نمایندگان در زمینه اقدامات اپراتورهای ثابت و همراه که جزء بخش خصوصی هستند نیز، بنا به ذات نمایندگی آنان است.
 
نمایندگان: بی عدالتی در پرداختها مد نظر قرارگیر​د
دراین جلسه برخی ازنمایندگان به بیان دیدگاه ها پرداختند، ازجمله  مهمترین این عناوین ، توجه به ساختار نیروی انسانی، نبود عدالت پرداخت هادرنیروی انسانی ازجمله  رسمی پیمانی وشرکتی است، همچنین تغییر نگاه اشتغال ازتهران به دیگرشهرها  و روستاها،ضعف اطلاع رسانی دراستان ها، توجه به خلق تکنولوژی تا بهره برداری ازتکنولوژی و مدیریت توسعه تکنولوژی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.