اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 31, 2016
20:44 دوشنبه، 10ام آبانماه 1395
کد خبر: 80899

به‌سوی نسل پنجم و فراتر از آن

سامسونگ به‌عنوان یکی از پیشروان صنایع مخابراتی و آی‌تی، اولین نشست اینترنت نسل پنجم را در «منطقه سیلیکون» (Silicon Valley) برگزار کرد. در این رویداد که در نوع خود اولین به‌شمار می‌رود، در مورد گسترش هرچه بیشتر اکوسیستم نسل پنجم اینترنت بی‌سیم بحث شد.
 
این نشست در مرکز تحقیقات سامسونگ در سن خوزه آمریکا و با عنوان «آشنایی با نسل پنجم از طریق سیستم بی‌سیم ثابت و فراتر از آن» برگزار شد. سامسونگ به‌عنوان برگزارکننده این رویداد، پذیرای نمایندگان دولتی، اپراتورهای موبایل، تحلیل‌گران صنعت و تولیدکنندگان بود. هدف اصلی این نشست، گفت‌وگوی افرادی بود که هر کدام نقشی حیاتی در فناوری و آی‌تی دنیا ایفا می‌کنند تا بدین ترتیب به نقاط اشتراک دست یافته و سرعت توسعه و گسترش نسل پنجم اینترنت بی‌سیم ثابت را بیشتر کنند.
 
برای به واقعیت بدل شدن این موضوع نیاز بود همه دست‌اندرکاران این صنعت دست به دست هم دهند و با یکدیگر مشارکت کنند، کاری که سامسونگ در این نشست آن را انجام داد. سخنرانان این نشست همگی به این موضوع اشاره کردند که باید اکوسیستمی یک‌پارچه و استوار برای پیاده‌سازی اینترنت نسل پنجم مهیا شود و این موضوع تحقق نمی‌یابد مگر با همکاری همه اعضای دنیای فناوری.
 
تعامل و همکاری مثبت شرکت‌ها و افراد در نشست به گونه‌ای بود که آن را به عنوان رویدادی سالانه به ثبت رساند تا یک بار دیگر سامسونگ نشان دهد چگونه خود را وقف صنعت دیجیتال کرده و می‌کوشد به دسترسی مردم دنیا به اینترنت نسل پنجم سرعت بخشیده و آن را از یک خیال به واقعیت تبدیل کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.