باندپهن

باندپهن ثابت

November 3, 2016
13:59 پنجشنبه، 13ام آبانماه 1395
کد خبر: 80958

وعده تجهیز مخابرات به مدرن ترین شبکه مخابراتی دنیا

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با تحول لایه دسترسی و ارایه دسترسی های مبتنی بر فیبر نوری، شرکت مخابرات ایران به مدرن ترین شبکه مخابراتی و به روز دنیا تجهیز خواهد شد.
 
رسول سراییان که در نخستین کارگاه راهبردی و آموزشی توسعه فناوری فیبر نوری افزود: یکی از مهم ترین عوامل و مزیت های رقابتی شرکت ها، به روز بودن و همگام شدن با تغییر تکنولوژی است و این امر به خصوص در شرکت هایی که در حوزه فناوری به عنوان «لبه تکنولوژی» فعالیت می کنند، پررنگ تر است.
 
وی گفت: در سند چشم انداز، مخابرات به عنوان یک شرکت پیشروی دیجیتال با ارایه سرویس های یکپارچه، مطلوب و سفارشی شده براساس نیاز مشتری مطرح است. شرکت مخابرات ایران برای تحقق این امر نیاز به زیرساخت، بخش دسترسی و لایه انتقال دارد.
سراییان افزود: برای تحقق چشم انداز، لایه دسترسی به نحوی باید بهینه سازی شود که هر گونه پهنای باندی را بتوان به مشتری رساند.
وی گفت: نسل پنجم حوزه دسترسی ثابت، همان فیبر نوری و برقراری ارتباط از طریق فیبر است که تا حد زیادی در کشور از آن غافل شده ایم.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: هدف از تمام این توسعه ها، افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت چه در حوزه ثابت و چه در حوزه سیار است. به عبارت دیگر می توان گفت دنیا به سمت ارتباطات سیار و ارتباطات سیار نیز خود به سمت ارتباطات ثابت حرکت می کند.
سراییان افزود: به منظور تحقق سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه تا سال ۲۰۲۰، شبکه فیبرنوری همانند تارهای عصبی باید در تمام مراکز شهری و مناطق پرجمعیت نفوذ کند.
 
وی با بیان اینکه در بخش زیر ساخت شبکه و لایه انتقال فعالیت های مناسبی صورت گرفته است، گفت: با تحول لایه دسترسی و ارایه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری، شرکت مخابرات ایران به مدرن ترین و روزآمدترین شبکه مخابراتی دنیا مجهز خواهد شد.
براساس این گزارش هفته گذشته کارگاه راهبردی و آموزشی توسعه فناوری فیبر نوری، با حضور سراییان مدیرعامل شرکت و اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران ستادی و منطقه ای کشور برگزار شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.