اپراتورها

تلفن همراه

November 6, 2016
17:21 یکشنبه، 16ام آبانماه 1395
کد خبر: 80995

وزیر ارتباطات خبر داد: کاهش ۵۰ درصدی تعرفه ارتباطات با عراق/ اعمال نرخ‌های جدید از فردا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با همتای عراقی خود برای کاهش ۵۰ درصدی نرخ ارتباطات در ایام اربعین خبر داد و گفت: نرخ های جدید از فردا صبح اعمال می شود.
محمود واعظی ظهر امروز در نشستی دو ساعته با هیات عراقی به ریاست معانی کاظم حسن راشد وزیر ارتباطات عراق در مورد برقراری ارتباطات موفق در ایام اربعین حسینی توافق کرد.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای برقراری ارتباط موفق زائران ایرانی در عراق برای ایام اربعین انجام گرفته، اضافه کرد: هیات عالی رتبه عراق به همراه اپراتورهای عراقی و شرکت های پست و زیرساخت مذاکرات خوبی را با طرفین ایرانی داشته اند تا زیرساخت های ارتباطی در ایام اربعین بدون مشکل در خدمت زائران ایرانی قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه پیرو مذاکرات صورت گرفته تعرفه ارتباطات بین المللی میان ایران و عراق را ۵۰ درصد کاهش داده ایم، گفت: این تعرفه به مدت یک ماه و از صبح فردا اعمال می شود.
 
واعظی با بیان اینکه مسیرهای صوتی از ۶ نقطه به کشور عراق متصل شده است تا ارتباطات دو کشور مستقیم باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع سیگنالینگ کافی برای رومینگ را به همراه خواهد داشت.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: برای ارتباطات از مسیر مهران نیز ظرفیت خطوط ارتباطی E۱ را از ۳۳ به ۶۴ ارتقا داده ایم. در همین حال توافقات خوبی در حوزه صوت و دیتا صورت گرفته است تا شاهد گسترش زیرساخت‌ها نسبت به سال گذشته در این ایام باشیم.
 
واعظی با اشاره به اینکه از سوی طرف عراقی گسترش زیرساختی خوبی نسبت به سال گذشته به وجود آمده است، گفت: زمینه همکاری های مورد توافق را به صورت یک نقشه راه مشخص کرده ایم تا با توجه به اینکه رفت و آمد زیادی میان ایران و عراق در طول سال صورت می گیرد این توافقات به صورت همیشگی اجرایی شود.
 
واعظی با بیان اینکه نتیجه توافق صورت گرفته با بررسی بیشتر از سوی کمیته های تخصصی تا فردا بعدازظهر اعلام می شود، تاکید کرد: نقشه راه آینده ارتباطات دو کشور ایران و عراق فردا بعدازظهر تدوین و تصویب خواهد شد.
 
در این نشست وزیر ارتباطات عراق نیز با اشاره به توجه دو کشور به ایجاد تسهیلات و ثبات در زمینه ارتباطات اضافه کرد: تاکید نخست وزیر کشور عراق نیز در ایجاد تسهیلات لازم و خدمات مورد نیاز زوار ایرانی است و در این زمینه اقدامات زیرساختی مناسبی صورت گرفته است.
 
وی گفت: سال گذشته امکان برقراری ارتباطات از طریق سیم کارت‌های عراقی با حدود  ۱۵ دقیقه تاخیر ممکن می شد که امسال زمان را به یک دقیقه کاهش داده ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.