اپراتورها

تلفن همراه

November 6, 2016
19:09 یکشنبه، 16ام آبانماه 1395
کد خبر: 81006

معاون وزیر ارتباطات پاسخ داد: زائران کربلا سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟

معاون وزیر ارتباطات خطاب به زوار اربعین گفت: ما نمی‌توانیم به مردم بگوئیم از چه سیم‌کارتی استفاده کنند اما راهکار منطقی آن است که افراد با بررسی و مقایسه تعرفه‌ها اپراتوری که خدمات مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهد انتخاب کنند.
 
محمدجواد آذری جهرمی در خصوص آخرین توافقات صورت گرفته برای ارائه تسهیلات ارتباطی به زوار اربعین گفت: تعرفه تماس از سیم‌کارت‌های ایرانی به کشور عراق پیشتر کاهش یافته و به دقیقه ای ۵۵۰ تومان رسیده بود و از امروز به دنبال مذاکرت صورت گرفته قرار بر آن است که تماس از عراق به ایران نیز دقیقه‌ای حدوداً ۵۵۰ تومان شود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با نحوه انتخاب سیم‌کارت و اپراتور ارائه دهنده خدمات به زوار ایرانی توصیه کرد: با توجه به تعرفه در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباطات زوار می ‌توانند از اپراتوری که کمترین نرخ را دارد، استفاده کنند.
 
جهرمی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ مکالمه رومینگ در عراق گران محاسبه می شود، بهتر است که زائران ایرانی برای بهینه سازی مصرف خود برای ارتباطات عراق به عراق از سیم کارت های عراقی استفاده کند و برای ارتباطات عراق به ایران و بالعکس استفاده از رومینگ مقرون به صرفه‌تر است.
 
وی همچنین یادآور شد: مطابق با گفته اپراتورهای عراقی این اپراتورها برای مکالمات زائران ایرانی و نیز دیتای زائران بسته های تشویقی در نظر گرفتند تا ارتباطات زوار با تسهیلات بهترین انجام شود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: دریافت پیامک در کشور عراق رایگان است و ارسال پیامک، بسته به توافق اپراتورهای ایرانی با عراقی قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت.
 
وی در ارتباط با هزینه‌های دیتا نیز توضیح داد: متوسط قیمت هر گیگ اینترنت موبایل در ایران پنج هزار تومان معادل ۲ دلار است، اما تعرفه اینترنت موبایل سیم‌کارت‌های عراقی نسبت به ایران بالاتر است و بر همین اساس از اپراتورهای عراقی خواسته‌ایم تسهیلاتی را برای زائران ایرانی درنظر بگیرند.  
 
جهرمی در ادامه به دیگر تسهیلاتی که برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام اپراتورهای عراقی برای زائران ایرانی تسهیلاتی درنظر گرفته‌اند که شامل ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان با ایران و دقایقی مکالمه رایگان داخل عراق است و درباره اینترنت موبایل نیز در صورت امکان تسهیلاتی درنظر گرفته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.