اپراتورها

تلفن همراه

فیبرنوری

November 8, 2016
11:33 سه شنبه، 18ام آبانماه 1395
کد خبر: 81033

توزیع سیم‌کارت اپراتورهای عراقی در ایران/اتصال فیبرنوری دو کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزیر ارتباطات عراق سند همکاری دو جانبه در حوزه همکاری های مخابراتی، پستی و پست بانک امضا کردند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: این سند همکاری در حوزه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی، پوشش ارتباطی جاده ای، اتصال فیبر نوری، مقابله با تهدیدات سایبری، همکاری های پستی و پست بانکی به امضای وزرای ارتباطات دو کشور ایران و عراق رسید.
 
سند همکاری امضا شده در دو بخش ارتباطات کنگره اربعین سال جاری و برنامه همکاری تا سال آینده تنظیم شده است.
 
درمراسم امضای این سند همکاری، محمود واعظی با اشاره به آمادگی اپراتورهای عراقی برای خدمات دهی به زائرین ایرانی گفت: مسیرهای ارتباطی میان ایران و عراق به ۶ نقطه افزایش پیدا کرده است تا برای رومینگ و سایر ارتباطات، سیگنالینگ کافی وجود داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه تا یک ماه بعد از امضای سند همکاری، اتصال فیبرنوری بین منطقه چزابه و شیب برقرار می شود گفت: یکی دیگر از بندهای این سند همکاری، توزیع سیم کارت اپراتورهای عراقی در ایران است.
 
وزیر ارتباطات در مورد توافق همکاری های صوت و دیتا با کشور عراق اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه اپراتورهای کشور عراق خدمات رومینگ را به صورت مستقیم به زائرین اربعین ارایه خواهند کرد.
 
واعظی گفت: اپراتورهای عراقی امسال به زائرین اربعین در مسیر نجف به کربلا خدمات ارائه می کنند و همچنین پوشش جاده ای تلفن همراه برای زوار کامل خواهد بود.
 
وی با اشاره به همکاری سایبری دو کشور افزود: توافق کردیم تا در مقابل این تهدیدات به صورت سرت (cert) همکاری کرده و همچنین ترانزیت مرسولات پستی را به صورت هوایی و زمینی داشته باشیم.
 
در این مراسم حسن الراشد وزیر ارتباطات عراق نیز با اشاره به برطرف کردن موانع و مشکلات سفر زائران ایرانی گفت: عراق برای پوشش خدمات ارتباطی به زائرین ایرانی به همکاری و پشتیبانی وزارت ارتباطات ایران نیازمند است و ما درصدد هستیم با همکاری و پشتیبانی ایران این مشکلات را پشت سربگذاریم.
 
وزیر ارتباطات عراق افزود: کشور عراق آمادگی کامل برای اجرای بندهای توافق نامه را دارد و امیدواریم همکاری دوطرف پس از اربعین نیز ادامه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.