فناوری اطلاعات

November 8, 2016
12:20 سه شنبه، 18ام آبانماه 1395
کد خبر: 81038

تهران میزبان بزرگترین اجلاس توسعه‌دهندگان فضای مجازی کشور

بزرگترین رویداد وب فارسی در کشور به میزبانی کانون توسعه دهندگان فضای مجازی اواخر آذرماه برگزار می‌شود.
اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی به عنوان تنها رویداد حمایتی از جانب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) برای فعالان و توسعه دهندگان فضای مجازی ایران، ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
 
هدف اصلی از برگزاری این اجلاس ایجاد ارتباط صمیمی و نزدیک بین دولتمردان و نخبگان فضای مجازی ایران و استمرار این امر است. از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس بزرگ می‌توان به بررسی فضای وب و روند رشد استارتاپ‌های وبی ایران اشاره کرد.
 
در این راستا، چهارمین جلسه کمیته راهبردی اجلاس با حضور ریاست کانون توسعه دهندگان فضای مجازی، نمایندگان پلیس فتا و وزارت ارتباطات، تعدادی از اعضای کمیته راهبردی مرکز تحقیقات فضای مجازی، اساتید دانشگاه و فعالان وب ایران برگزار شد. محوریت این جلسه، نهایی‌سازی مباحث، بررسی عناوین تحت پوشش، وضعیت حضور سخنرانان کلیدی داخلی و خارجی و نحوه پوشش خبری اجلاس در رسانه‌های ملی و بین‌المللی بود.
 
حمیدرضا همتی، ریاست کانون توسعه دهندگان فضای مجازی در این جلسه با تاکید مجدد بر ایجاد ارتباط نزدیک میان دولت و فعالان وب فارسی بیان کرد: یکی از مشکلات و کاستی‌های مهم در عرصه فضای مجازی فعلی ایران، عدم ارتباط نزدیک و متقابل نهادهای دولتی، نیمه دولتی و البته نهادهای قانون گذار با فعالان این عرصه است، موضوعی که سال‌هاست با پیشرفت روزافزون فعالیت مجازی در کشور مورد بحث و چالش قرار نگرفته و تا به امروز نیز همچنان این دو قطب نتوانسته‌اند به نحو مناسبی با یکدیگر نزدیکی و همکاری و هماهنگی پیدا کنند، که مطمئناً حصول این اتفاق مهم نیاز به مشارکت هر دو قطب خواهد داشت.
 
همتی در ادامه صحبت‌های خود گفت: اجلاس ۲۲ آذرماه قدمی مهم و حرکتی عظیم برای پیشرفت عرصه وب فارسی است، که امروزه بیش از هر زمانی پتانسل کار و گسترش را دارد. البته باید خاطر نشان کنم فضای مجازی و وب فارسی، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های جهانی چشمگیری را در چند سال اخیر تجربه کرده که این پیشرفت‌ها بیش از هر عاملی به سبب همت گماردن و کوشش دولتمردان دلسوز و جوانان کشورمان بوده است.
 
در ادامه دیگر اعضای کمیته به بیان نقطه نظرات خود پیرامون محورهای جلسه مذکور، از جمله ضرورت حضور جدی فعالان وب فارسی در این اجلاس، نحوه‌ گسترش اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص دعوت به حضور در این اجلاس و … پرداختند.
 
علاقه‌مندان جهت حضور و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی می‌توانند به وب‌سایت اجلاس به آدرس www.pwconf.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۸۸۳۴۰۹۰۶ کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.