اپلیکیشن

تلفن همراه

November 8, 2016
18:01 سه شنبه، 18ام آبانماه 1395
کد خبر: 81043

۹۰ کانال تلگرامی در نمایشگاه مطبوعات؟

مسئولان برگزاری نمایشگاه مطبوعات معتقدند ۹۰ کانال تلگرامی برای اولین بار در این نمایشگاه غرفه گرفته اند اما اثری از بخش شبکه های مجازی در اطلاعات نمایشگاه نیست.
 
هم زمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، کارگاه ها و نشست هایی با رویکرد گفتگو محوری در حاشیه آن تدارک دیده شده که از حضور اساتید و صاحب نظران عرصه ارتباطات و روزنامه نگاری بهره مند است.
 
روز گذشته در خلال یکی از کارگاه ها با عنوان مطبوعات و شبکه های اجتماعی، حمیدرضا ضیایی پرور -یک کارشناس ارتباطات- با بیان اینکه حضور خبرگزاری ها در نمایشگاه مطبوعات طی اولین سال ها که این اتفاق افتاد کمی تعجب آور بود، اظهار کرد: درک این حضور برای مطبوعاتی ها سخت بود که چطور خبرگزاری در قالب نمایشگاه گنجانده می شود.
 
وی افزود: این اتفاق را امروز در مواجهه با شبکه ها و رسانه های اجتماعی مواجهیم و از مسئولی شنیدم که امسال 90 کانال تلگرامی به نمایشگاه مطبوعات آمده که اقدام شایسته ای است.
 
برای بررسی صحت این موضوع ابتدا سری به وب زده و متوجه شدیم حضور 90 کانال تلگرامی برای اولین بار در نمایشگاه پیش از این توسط مسئول بخش شبکه های مجازی نمایشگاه نیز مطرح شده است.
 
وی عنوان کرده بود که این کانال ها شامل اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون است.
 
با این حال وقتی سری به بروشور راهنمای نمایشگاه که در ایستگاه های اطلاع رسانی توزیع می شود، زدیم بخشی با عنوان شبکه های مجازی نیافتیم.
 
از آن جهت که روز گذشته در کارگاه مذکور گفته شد این کانال ها در طبقه دوم شبستان مصلی غرفه گرفته اند، دو بار کل سالن طبقه بالا را گشتیم اما اثری از شبکه های مجازی و کانال ها نیافتیم.
 
نکته قابل تأمل این است که هیچکدام از مسئولان ایستگاه اطلاع رسانی و حتی حاضران در ستاد اجرایی نیز نمی دانستند که کانال های تلگرامی کجای نمایشگاه قرار دارند.
 
طبفه دوم به رسانه های سیاسی-اقتصادی و دانشگاهی اختصاص یافته است و تمامی آنها در مواجهه با حضور کانال های تلگرامی در این نمایشگاه موضوع را رد کرده و گفتند احتمال دارد منظور مسئولان پایگاه های خبری تحلیلی بوده که دارای کانال تلگرامی هم هستند.
 
البته این استدلال با حضور انبوهی از رسانه ها که اغلب شان دارای کانال های مجازی هستند، غیرمنطقی است.
 
با این حال همچنان دنبال 90 کانال تلگرامی ظاهرا حاضر در نمایشگاه هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.