اپراتورها

تلفن همراه

November 8, 2016
18:21 سه شنبه، 18ام آبانماه 1395
کد خبر: 81044

کنفرانس اپراتورهای مجازی تلفن همراه برگزار می‌شود

دومین کنفرانس اپراتورهای مجازی تلفن همراه فردا در سالن همایش های صداوسیما در تهران برگزار می‌شود.
اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) شرکت‌هایی هستند که با استفاده از شبکه و امکانات 3 اپراتور اصلی تلفن‌همراه خدمات خود را ارائه می‌کنند.
 
در حال حاضر از مجموع 50 متقاضی دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن‌همراه 24 شرکت مجوز دریافت کرده‌اند.
 
هدف از برگزاری دومین کنفرانس اپراتورهای مجازی تلفن همراه ایجاد هم‌افزایی و همکاری بین بازیگران اصلی این صنعت جدید است.
 
امین کلاهدوزان دارنده پروانه MVNO ارتباطات سیار هوشمند امین در این باره می‌گوید: معتقدیم این بازار به قدر کافی بزرگ هست و نیاز به رقابت ندارد. در طی این سال‌ها متاسفانه خیلی کم به حوزه سرویس‌ها پرداخته شده و بیشتر بر توسعه سخت‌افزارها تاکید شده است.
 
وی گفت: تجربه جهانی نشان می‌دهد اپراتورهای مجازی تجارت پُر‌ریسکی هستند. کمتر از یک سوم و به گفته برخی از آمارها کمتر از یک چهارم این تجارت‌ها با موفقیت روبرو می‌شوند. در حال حاضر بازار ایران تشنه سرویس‌های متنوع است و در زمینه سرویس‌ بازار بکری هستیم؛ از این رو برای قضاوت درباره بازار ایران فعلا زود است.
 
به گفته وی فضای مبهم جدید رقابتی، طرح‌‌های تجاری ناکارآمد، نیاز به اطمینان بخشی به سرمایه­ گذاران و شرکاء تجاری، تفاهم با اپراتورهای موبایل بخشی از دلایل صاحبان مجوز اپراتورهای مجازی برای تعلل در ورود رسمی به بازار و آغاز  کار است.
 
وی گفت: حضور علمی اپراتورهای مجازی در این بازار باعث می‌شود خدماتی برای ارتقاء سطح زندگی مردم ارائه شود.
 
بررسی آخرین تحولات در مدل های کسب و کار اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، ارایه برنامه دریافت­ کنندگان مجوزهای MVNO در ایران، بررسی ابعاد فنی، حقوقی و رگولاتوری قراردادهای عمده فروشی در کسب و کار MVNO، بررسی تأثیر ارایه خدمات مبتنی بر IOT/M2M در کسب و کار MVNO و ارایه آخرین تحولات در پلتفرم‌ها و بخش‌­های مختلف راه ­انداز عملیات MVNO از برنامه‌های این رویداد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.