فناوری اطلاعات

November 8, 2016
18:51 سه شنبه، 18ام آبانماه 1395
کد خبر: 81045

سهم ۱۹ درصدی بخش فناوری اطلاعات در رشد اقتصادی‌

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: سهم بخش فناوری اطلاعات در کشورمان در رشد اقتصادی ۱۹ درصد است که این سهم در برنامه ششم توسعه کشور نیز لحاظ شده و باید این فرآیند را با دقت ویژه‌ای پیگیری کنیم.
 
نصرالله جهانگرد ظهرامروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به متوسط رشد ۲ تا دو و نیم درصدی اقتصاد کشور در طول یک دهه اخیر، افزود: با حل مشکل تحریم‌ها در کشورمان زمینه برای ایجاد تحرکی مطلوب در اقتصاد کشور فراهم آمده است که باید از آن به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.
 
جهانگرد عنوان کرد: سهم بخش فناوری اطلاعات در کشورمان در رشد اقتصادی ۱۹ درصد است که این سهم در برنامه ششم توسعه کشور نیز لحاظ شده و باید این فرآیند را با دقت ویژه‌ای پیگیری کنیم.
 
وی همچنین گفت: بهبود زیرساخت شبکه دسترسی و شتاب در اجرای شبکه ملی اطلاعات در طول دولت یازدهم به طور ویژه‌ای پیگیری شده به طوری که در عمده شاخص‌های دسترسی مردم به اینترنت و دیگر زیرساخت‌های این حوزه رشد قابل ملاحظه‌ای رقم خورده است.
 
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: دولت یازدهم در طول دو سال اخیر موفق شده تا رشد اقتصادی کشور را از وضعیت منفی به چهار و چهار دهم درصد بهبود بخشد و در این توفیق، بخش آی سی تی کشور نقش ویژه‌ای داشته است.
 
وی بیان کرد: رسالت سنگینی بر دوش دولت یازدهم در زمینه عمل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب تحقق چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی است که بتواند رشد اقتصادی کشور را به‌سامان کند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: در دسترسی به ارتباطات بویژه ارتباطات پهن باند در حوزه روستاها میزان دسترسی به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.
 
جهانگرد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه شبکه زیرساخت اطلاعات در کشور را ساماندهی بازار کسب و کار و ورود چشمگیر بخش خصوصی به این حوزه برشمرد و اضافه کرد: در طول دو سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار شغل در کشور در این حوزه ایجاد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.