امنیت

فناوری اطلاعات

November 11, 2016
19:05 جمعه، 21ام آبانماه 1395
کد خبر: 81096

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا: راه مقابله با جاسوسی از سیستم‌های اداری و سازمانی

سرهنگ علی نیک‌نفس گفت: سیستم‌های اداری و خانگی به شدت در معرض تهدید بدافزارهای مخرب و جاسوسی هستند، این تهدیدات اغلب در پی بی‌دقتی در دانلود نرم‌افزار، فایل‌های فشرده و حتی عکس، فیلم و کلیپ از سایت‌های نامعتبر یا ایمیل‌های ناشناس رخ می‌دهد.
 
سرهنگ دوم علی نیک‌نفس در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه کاربران، صاحبان و مسئولان سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعاتی همواره باید از فعال بودن و بروزرسانی ابزارهای امنیتی همانند آنتی ویروس‌ها و دیواره آتش سیستم‌های تحت نظارت اطمینان یابند، اظهار کرد: همچنین بروزرسانی سیستم عامل، نرم‌افزارهای مهم نیز کمک بزرگی در پیشگیری از این گونه خطرات دارد. این موضوع بویژه برای سازمان‌ها، مراکز و پایگاه‌های تجمیع‌کننده اطلاعات حساس و مهم اهمیت بسزایی دارد.
 
وی به مدیران فنی ادارات پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم های اداری یکی از راهکارهای محدودسازی دانلود کاربران است، این امر می‌تواند ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی را به سیستم‌های اداری محدودتر نماید.
 
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: محدودیت دسترسی به اینترنت بر روی سیستم‌های کاری، می‌تواند کاربران اداری که نیازی به اینترنت ندارند را در مقابل بخشی از حملات بدافزاری و جاسوسی ایمن کند.
 
سرهنگ نیک‌نفس با اشاره به حافظه‌های جانبی مورد استفاده کارکنان افزود: برخی از کارکنان اداری حافظه‌های جانبی مثل فلش مموری دارند که برای انتقال اطلاعات از آنها استفاده می‌کنند و این جابه‌جایی اطلاعات که بخشی از آن از طریق سیستم‌های اداری صورت می‌گیرد، می‌تواند با توجه به آلوده بودن فلش مموری، کل سیستم را آلوده کند، لذا توجیه نمودن و آموزش کارکنان می‌تواند کمک موثری در پیشگیری از اینگونه آلودگی‌ها به حساب آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.