اپراتورها

تلفن همراه

November 13, 2016
7:05 یکشنبه، 23ام آبانماه 1395
کد خبر: 81118

وزیر ارتباطات اعلام کرد: پنج برابر شدن ترانزیت پهنای باند/ از مبلغ جریمه‌های اپراتورها اطلاع ندارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ۵ برابر شدن ترانزیت پهنای باند در دولت یازدهم گفت: در حال انعقاد قراردادهایی بزرگ در زمینه ترانزیت پهنای باند از شبه قاره هند به اروپا هستیم.
 
محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ترانزیت پهنای باند اینترنت ایران اظهار کرد: در آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم ترانزیت پهنای باند حدود ۱۱۰ تا ۱۱۲ گیگابیت بر ثانیه بود و اکنون با اقدامات انجام‌شده، ترانزیت پهنای باند افزایش تقریبا پنج برابری داشته و به ۵۴۰ تا ۵۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
 
وی با بیان این‌که ترانزیت پهنای باند به کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان صورت می‌گیرد، افزود: در حال انعقاد قراردادهای جدید و بزرگی در زمینه ترانزیت پهنای باند هستیم. مسیر ترانزیتی این قراردادها از شبه قاره هند آغاز می‌شود و پس از عبور از کشور ایران به قاره اروپا ختم خواهند شد.
 
واعظی در پاسخ به این سوال که اپراتورهای ارتباطی در دولت یازدهم بابت تخلفات خود به چه میزان جریمه شده‌اند، عنوان کرد: همانطور که می‌دانید سه اپراتور در کشور فعالیت دارند که هر کدام از این اپراتورها فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند و وزارت ارتباطات بر فعالیت اپراتورهای ارتباطی نظارت می‌کند تا اصلا تخلفی از سوی اپراتورها نداشته باشیم.
 
وی همچنین در پاسخ به این‌که آیا اپراتورها تاکنون بابت جرایم تخلفاتشان پرداختی داشته‌اند؟ خاطرنشان کرد: البته ممکن است که پرداختی هم داشته باشند اما به هر حال هدف ما این است که مردم بتوانند خدمات مدنظر خود را به نحو بهتر دریافت کنند و مشکلی در زمینه ارائه خدمات به مردم وجود نداشته باشد و اپراتورها هم مرتکب تخلفی نشوند تا اصلا جریمه‌ای پرداخت نکنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اپراتورها جریمه تخلفاتشان را به ما پرداخت نمی‌کنند و این جرائم به خزانه می‌رود. اطلاع ندارم که میزان جرائم اپراتورها چقدر است. این موضوع در سه یا چهار رده پایین‌تر رسیدگی و بررسی می‌شود اما هدف ارائه خدمات بهتر به مردم است.
 
واعظی در نهایت اعلام نکرد که طی بیش از سه سال از دوره دولت یازدهم، اپراتورهای ارتباطی در مجموع چه مبلغی بابت تخلفات خود جریمه شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.