اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 13, 2016
16:44 یکشنبه، 23ام آبانماه 1395
کد خبر: 81141

گوگل سال ۲۰۰۵ در پی تصاحب Reddit بود

بنا بر گفته‌های آلکس اوهانیان، یکی از مؤسسان Reddit، گوگل سال ۲۰۰۵ در تلاش برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی بوده است.
 
آلکس اوهانیان یکی از مؤسسان شبکه‌ی اجتماعی ردیت در جریان برگزاری اجلاس وب در لیسبون پرتغال به این نکته اشاره کرد که گوگل در سال ۲۰۰۵ در پی تصاحب ردیت بوده اما با مخالفت بنیان‌گذاران این شبکه‌ی اجتماعی روبرو شده است.
 
همان‌طور که اشاره کردیم، آلکس اوهانیان در پاسخ به سؤالی در مورد چرایی عدم به واقعیت پیوستن این تلاش عنوان کرده که وی به همراه استیو هافمن، دیگر مؤسس ردیت با رفتن به زیر پرچم گوگل مخالفت کرده‌‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ زمانی که گوگل برای تصاحب این کمپانی تماس گرفته، اوهانیان و هافمن تنها ۲۲ سال داشتند و به‌تازگی از کالج ویرجینیا فارغ‌التحصیل شده‌ بودند.
 
گوگل پیشنهادی در رابطه با استفاده از قدرت ردیت برای کامنت‌ گذاری در سرویس‌های گوگل ارائه کرده بود. گوگل در سال ۲۰۰۶ یوتیوب را تصاحب کرد و اوهانیون معتقد است که گوگل در پی تصاحب ردیت به‌منظور قدرتمند کردن بخش کامنت‌ گذاری این سرویس ویدیویی بود.
 
اوهانیان در این خصوص می‌گوید:
 
ما به‌تازگی از دانشگاه ویرجینیا فارغ‌التحصیل شده بودیم و چهار ماه بعد کریس ساکا که به‌عنوان مدیر طرح‌های ویژه‌ی گوگل در حال کار بود، دفتر این کمپانی را به ما نشان داد.
اوهانیان اطلاعاتی در مورد اینکه گوگل چه مبلغی برای تصاحب ردیت پیشنهاد داده، ارائه نکرده است، ولی به این موضوع اشاره کرد که این تصاحب همراه با استخدام تمام کارکنان و تیم Reddit همراه بوده است.
 
اوهانیان در این خصوص می‌گوید:
 
دلیلی که این معامله با موفقیت انجام نشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد. من و استیو در آن زمان تنها بودیم. ما به‌تازگی سرمایه‌ای ۸۲,۰۰۰ دلاری جذب کرده بودیم. ما بر این تصور بودیم که عملکرد بسیاری خوبی داریم و فوق‌العاده هستیم و می‌توانیم تا سال‌ها به‌خوبی ادامه دهیم. ما برنامه‌ای را برای جذب نیروی جدید نداشتیم. از سویی دیگر پیشنهاد مطرح‌شده بسیار اغواکننده بود.
اما تصمیم‌گیری نهایی منوط به پاسخ یک سؤال بود: آیا ما می‌خواهیم تبدیل به کارمند گوگل شویم؟
 
اوهانیان می‌گوید:
 
ما به‌اندازه‌ی کافی بزرگ نبودیم تا به‌عنوان تصاحب یوتیوب توسط گوگل در نظر گرفته شویم. ما دو دوست بودیم که در یک آپارتمان زندگی می‌کردیم. آیا ما در پی تبدیل‌شدن به کارمندان گوگل بودیم؟ هرچند دو دوست در سال ۲۰۰۵ بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسیدند، اما گوگل محلی برای کار کردن واقعی بود و این چیزی بود که ما در پی آن نبودیم.
گوگل در این خصوص اظهارنظر خاصی انجام نداده است. ردیت در سال ۲۰۰۶ توسط Conde Nast، موسسه‌ی مادر Wired تصاحب شد، اما این شبکه‌ی اجتماعی از سال ۲۰۱۱ دوباره در قالب مستقل شروع به فعالیت کرد.
 
در ماه سپتامبر یوتیوب نیز با اعمال تغییرات گسترده، بخش کامنت‌ گذاری خود را به‌صورت کامل دگرگون کرد که این موضوع دنبال کردن کامنت‌های اضافه‌شده را بسیار تسهیل می‌کند.
 
بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ ردیت در نظر دارد یک تغییر گسترده در ساختار خود ایجاد کند. هرچند این کمپانی اخیرا اپلیکیشن موبایل و تجربه‌ی بازدید از ردیت از طریق وب با موبایل را بهبود داده، اما وب‌سایت مخصوص دسکتاپ سال‌ها است که از ظاهر یکسانی بهره می‌برد.
 
اوهانیان به این نکته اشاره کرده که تغییرات دسکتاپ در راه هستند ولی اولویت اصلی ردیت بهبود عملکرد و سپس ظاهر سرویس است.به گفته او این روزها میلیون‌ها وب‌سایت با ظاهر بسیار دیدنی اما عملکرد بسیار ضعیف وجود دارند. وی یک وب‌سایت زیبا را به تنهایی موضوع جذابی برای جلب نظر مخاطبان نمی‌داند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.