بازی

فناوری اطلاعات

November 14, 2016
10:10 دوشنبه، 24ام آبانماه 1395
کد خبر: 81144

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در راهرو مجلس افتتاح شد

ظهر امروز نمایشگاه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای از منظر اقتصاد، فرهنگ و سیاست با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و تنی چند از نمایندگان مجلس افتتاح شد.
 
201611105047121050_Orig.jpg
نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در آئین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه ما با یک جامعه آسیب دیده مواجه هستیم، گفت: تنها 5 درصد از بازار بازی‌های رایانه‌ای در اختیار صنعت داخلی قرار داد و این یعنی 95 درصد با ورود عناصر فرهنگی خارجی به داخل کشور مواجهیم.
 
وی افزود: میانگین سنی مخاطبان بازی در کشور 21 سال اعلام شده که از تاثیرگذاری آن بر جامعه چند میلیونی کشور خبر می‌دهد و ما هیچ برنامه‌ریزی مناسبی برای آن نکرده‌ایم و به تبع آسیب‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی به آن وارد شده است و بهتر است قانونگذاران برای این موضوع حتی طرح دو فوریتی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه امروز بازی یک وسیله صرفا سرگرم کننده نیست بلکه یک وسیله فرهنگی است و کاربری بسیار بالایی در عرصه فرهنگی دارد، تصریح کرد: اگر بر روی این امر سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگیرد قطعا کمترین آسیب آن، آسیب اقتصادی خواهد بود که در حوزه اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای در همین نمایشگاه به آن‌ها اشاره شده است.
 
هدف این نمایشگاه که به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده، آگاهی دادن نمایندگان خانه ملت  و ایجاد حساسیت برای یاری رساندن متولی این حوزه در زمینه قانونگذاری در بحث کپی رایت، فروش بازی‌ها به مخاطبان براساس رده‌سنی و دریافت عوارض از بازی‌های خارجی است.
این نمایشگاه تا پایان روز کاری چهارشنبه 26 آبان ماه در راهروی اصلی مجلس شورای اسلامی برپا خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.