اپراتورها

تلفن همراه

November 16, 2016
17:12 چهارشنبه، 26ام آبانماه 1395
کد خبر: 81178

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: استفاده از سیم کارت عراقی مقرون به صرفه تراست

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای عموم زوار ایرانی در اربعین حسینی، استفاده از سیم کارت عراقی مقرون به صرفه تر است.
 
محمد جواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره ارایه خدمات ارتباطی اربعین به زایران  با خبر رادیو پیام گفتگو کرد و درباره آخرین وضعیت آمار مشترکین تا  روز دوشنبه 24 آبان ماه، گفت: از سه اپراتور ایرانی، حدود یک میلیون و ششصد هزارسیم کارت ایرانی، در کشور عراق فعال هستند و کیفیت ارتباطات، در شرایط مطلوبی ارزیابی می شود ؛‌هرچند ازدحام جمعیت در کشورعراق زیاد است  و ممکن است اختلالات نقطه ای در برخی مناطق وجود داشته باشد.
 
 وی ادامه داد:  جمعه گذشته  از ساعت 9 صبح تا 9 شب اختلالی در کشور ایران و عراق  داشتیم که حل شد و بحمدالله اکنون وضعیت نرمال است  و کیفیت ارتباطات بر اساس گزارشات میدانی و سیستم مونیتورینگ که درحال نمایش است، مطلوب گزارش شده است.
 
 معاون وزیر ارتباطات درباره خدمات اینترنت در مسیر حرکت زایران اربعین حسینی گفت: یک شرکت عراقی با همکاری یکی از اپراتورهای  موبایل کشور، تمام مسیر نجف به کربلا را به وسیله خدمات وای فای پوشش داده است که بیش از 200 کیوسک  خدمات وای فای رایگان در طول مسیر نصب شده است و مشترکین می توانند ازآن در طول مسیر بهره مند شوند بنابرآمار روز یکشنبه 23آبان ماه، بالغ بر 100 هزار زایر به این شبکه متصل بودند و خدمات درحال ارایه شدن است هرچند  طبیعی است که این سرویس، به منظور برطرف کردن نیازهای عمومی زوار تعریف  شده است.
 
 جهرمی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از سیم کارت ایرانی یا عراقی به لحاظ تعرفه، برای زوار اظهارکرد: برای کسانی که لازمه کارشان استفاده از سیم کارت ایرانی است، تجارتی دارند و یا مجبوربه استفاده هستند، از سیم کارت ایرانی استفاده کنند اما در شرایط عادی و برای عموم مردم، استفاده از سیم کارت های عراقی با توجه به تعرفه های موجود، به صرفه تراست.    
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.