اپراتورها

تلفن همراه

November 18, 2016
12:30 جمعه، 28ام آبانماه 1395
کد خبر: 81201

اپراتوری با ۹۱ درصد مشترک غیرفعال /روشن شدن ۵ سیم‌کارت در ۳ ماه

گزارش‌های جدید از وضعیت ارتباطات داخلی کشور نشان می‌دهد که یک اپراتور تلفن همراه توانسته ظرف سه ماه تابستان پنج سیم‌کارت را فعال کند اما همچنان ۹۱.۵ درصد مشترکانش غیرفعال هستند.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق روال معمول گزارش عملکردی از وضعیت ارتباطات داخلی کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری ارائه داده و در آن به بررسی جایگاه تمامی اپراتورهای فیکس و سیار پرداخته است.
 
طی روزهای گذشته در قالب گزارش‌های مستقلی به وضعیت اغلب اپراتورهای ارتباطی کشور که فعالیتی در سطح گسترده دارند، پرداخته شد اما قصد این گزارش بررسی وضعیت سایر ارائه دهندگان سرویس تلفن همراه است.
 
ارائه کنندگان این سرویس‌های همراه درصد بسیار کمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
اپراتور تالیا توانسته از خرداد تا شهریور ماه سال جاری پنج سیم‌کارت فروخته شده خود را روشن کند.
 
این اپراتور در این بازه زمانی بدون تغییر در مجموع مشترکان، تعداد 592,468 سیم‌کارت فروخته داشته که از این تعداد 49,940 فعال شده است. در واقع 91.5 درصد از مشترکان تالیا با پوشش سراسری، سیم‌کارت‌شان غیرفعال است.
 
اپراتور مشارکتی سیار اصفهان هم بدون تغییر در تعداد مشترکان فعال و غیرفعال روی همان رکورد 33,600 سیم‌کارت فروخته شده و 10,000 مشترک فعال ایستاده است.
 
سازمان منطقه آزاد کیش دیگر اپراتوری است که با در اختیار داشتن مجموعا 16,939 مشترک توانسته 69 درصد مشترکانش در هرمزگان را فعال کند.
 
بنابراین این سه اپراتور روی هم رفته تاکنون 643,007 سیم‌کارت فروخته‌اند که از این تعداد 71,630 مشترک فعال شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.