تلفن همراه

گوشی

November 18, 2016
15:51 جمعه، 28ام آبانماه 1395
کد خبر: 81210

گارتنر: با فراخوان نوت 7، سهم سامسونگ از بازار موبایل های هوشمند کاهش یافت

آمار فروش موبایل های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، حاوی خبرهای ناگواری برای سامسونگ است و به گفته موسسه گارتنر، سهم این کمپانی کره ای از بازار اسمارت فون ها تا 14 درصد نسبت به همین بازه زمانی سال 2015 کاهش یافته است؛ به بیان واضح تر، سامسونگ 12 میلیون موبایل کمتر نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی به فروش رسانده.
 
قطعاً موبایل گلکسی نوت 7 تاثیری چشمگیر در کاهش فروش داشته است و می توان عدم فروش چند میلیون واحد را به گردن انفجار باتری های این فبلت پرچمدار انداخت، اما در هر صورت، چنین آماری باز هم از بیشترین میزان کاهش سهم سامسونگ در تاریخ این کمپانی حکایت دارد.
 
همانطور که احتمالاً حدس زده اید، گارتنر آماری درباره آیفون 7 اپل منتشر نکرده است چرا که موبایل های جدید اهالی کوپرتینو، تنها طی دو هفته از سه ماهه اخیر در بازار بوده اند. با این همه، در مجموع سهم اپل از بازار طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی تا 6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پرونده آن با سهم 11.5 درصدی و عرضه 43 میلیون موبایل بسته شده است.
 
 
اما با در نظرگیری کاهش سهم اپل و سامسونگ، این سوال مطرح می شود پس چه کمپانی هایی با افزایش سهم در سه ماهه سوم مواجه شده اند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که برندهای چینی مانند Vivo ،Oppo و هواوی به سختی مشغول رقابت با بزرگان تکنولوژی هستند و طی سه ماهه اخیر به پیشرفت های محسوسی دست یافته اند.
 
هواوی به صورت خاص، ارزش بررسی کردن را دارد و توانسته به سهمی نزدیک به سهم اپل از بازار موبایل های هوشمند دست یابد. علاوه بر این، کمپانی چینی مورد اشاره در حال نزدیک کردن قیمت گذاری موبایل های میان رده و پرچمدار خود به برچسب قیمت موبایل های اپل و سامسونگ است؛ بنابراین احتمالاً در آینده نزدیک سهم به مراتب بیشتری از سود بازار اسمارت فون ها خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.