تلفن همراه

برقراری ۵ میلیون دقیقه مکالمه توسط زائران ایرانی

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، در مورد آخرین وضعیت ارتباطات زائران اربعین در کشور عراق توضیح داد و گفت: زائران ایرانی به طور متوسط ۵ میلیون دقیقه مکالمه در هر روز دارند.
اسماعیل رادکانی در گفتگو با مهر در مورد افت کیفیت ارتباطات در کشور عراق، امکان پذیر نبودن برقراری برخی ارتباطات و نیز ابهام در اعمال تعرفه مکالمات، توضیح داد.
 
وی با اشاره به ازدحام جمعیت زائران اربعین در کربلای معلا تاکید کرد: با توجه به حجم بیش از اندازه زائران، شبکه های عراقی دیگر پاسخگو نیستند. در این شرایط شبکه ارتباطات عراق با حجم وسیعی از تقاضا مواجه شده و عملا نمی تواند پاسخگوی این حجم ترافیک باشد.
 
شبکه های عراقی با کمبود کانال ارتباطی مواجه شدند
 
رادکانی با تاکید براینکه تا روز گذشته برقراری ارتباطات تقریبا مشکل خاصی نداشته است، افزود: از شب گذشته با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین و افزایش تراکم جمعیت در کربلا، شبکه های عراقی با کمبود کانال ارتباطی مواجه شده اند و این موضوع ارتباطات را تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه به دلیل تراکم جمعیت و تعداد رومرها که تنها مربوط به کشور ما نیستند، محدودیت در برقراری ارتباط دیده می شود، افزود: باید با این موضوع به صورت معقول برخورد کرد چرا که شبکه عراق نیز توان محدودی دارد و پاسخگویی به این تعداد مشترک، کار آسانی نیست.
 
ظرفیت زیرساختهای ارتباطی ایران و عراق چندین برابر شد
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به برنامه ریزیهای انجام شده برای ارتقای کیفیت ارتباطات در اربعین، تاکید کرد: ظرفیت زیرساختهای ارتباطی چندین برابر افزایش یافته است اما با توجه به حجم ترافیک زائران، شبکه داخلی عراق دیگر پاسخگو نیست.
 
وی با بیان اینکه همکاری اپراتورهای عراقی برای برقراری ارتباطات زائران در این ایام، قابل تقدیر است، افزود: این رویداد در کل دنیا بی نظیر است و پاسخگویی بدون نقص به این حجم عظیم تقاضا، تقریبا غیرممکن است.
 
رادکانی ادامه داد: باید تا جایی که ممکن است زائران از تماس های غیرضرور خودداری کنند تا با مدیریت شبکه عراق، ارتباطات در حداقل ممکن باقی بماند.
 
۵ میلیون دقیقه مکالمه در هر روز برقرار می شود
 
وی گفت: براساس آخرین آمار به دست آمده، به طور متوسط روزانه بیش از ۵ میلیون دقیقه مکالمه از سوی زائران ایرانی تبادل می شود که این رقم نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است. چرا که سال گذشته در روز اربعین که پیک ترافیک بود، ارتباطات نزدیک به ۵ میلیون دقیقه برآورد شد. از سوی دیگر سال گذشته شرایط برای استفاده دیتای زائران مناسب نبود اما امسال هیچگونه مشکلی برای ارسال پیام و استفاده از شبکه های اجتماعی برای زائران وجود ندارد.
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه شاهد افزایش ۲ برابری استفاده از ارتباطات تلفنی در ساعات پیک ترافیک هستیم و به طور کل ۱۴ برابر حالت عادی، ترافیک در جریان است گفت: برقراری مکالمه با مشکل زیادی همراه نیست و اختلال و قطع و وصلی به ساعات پیک ترافیک که ۵ تا ۶ بعدازظهر می شود، مربوط است.

​​