فناوری اطلاعات

November 22, 2016
13:41 سه شنبه، 2ام آذرماه 1395
کد خبر: 81255

اعطای نخستین جایزه ملی تحول دیجیتالی

نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی بهمن ماه امسال در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی گفت: برگزیدگان نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی 12 بهمن ماه امسال در دانشگاه تهران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
به گفته وی در سال‎های اخیر، بسیاری از سازمان‎ها کوشیده‎اند با تکیه بر قابلیت‎های متنوع و متعدد فناوری‌های نوین دیجیتالی (همانند رایانش اجتماعی، رایانش موبایلی، رایانش ابری و رایانش تحلیل داده) کسب‎و‎کار خود را متحول کنند.
 
شامی افزود: بخش قابل توجهی از این سازمان‎ها همانند بانک‎ها، بیمه‎ها، خودروسازها، خرده‎فروش‎ها، هتل‎ها، شرکت‌‎های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری‎ها و سایر سازمان‎های بخش عمومی و دولتی، دیجیتالی متولد نشده‎اند؛ اما با بهره‎گیری از فناوری‎های دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره‎وری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: گروه دیگری از سازمان‎ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتالی بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوری‎های اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته‎اند. این‎گونه کسب‎و‎کارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خویش، در محیط کسب‎و‎کارهای دیجیتالی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه تحول دیجیتالی، تغییر فناورانه راهی است که سازمان‎ها می‎پیمایند، اظهار کرد: این تحول با سرمایه‎گذاری هوشمندانه بر روی فناوری‎های دیجیتالی در راستای تغییر لایه‎های مختلف سازمانی شامل بینش‎ها و چشم‎اندازها، مدل‎های کسب‎و‎کار، فرایندها، محصولات و خدمات به‎منظور ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و سازمان امکان‎پذیر می‎شود.
 
بر اساس این گزارش، جایزه ملی تحول دیجیتالی برای اولین بار در ایران با هدف ارزیابی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان‎های پیشرو در تحول دیجیتالی در دانشگاه تهران طراحی شده است. برگزیدگان نخستین دوره این جایزه، همزمان با اختتامیه سومین کنفرانس ملی سیستم‎های اطلاعاتی معرفی می‌شوند. این جایزه، علاوه بر ایجاد فضای رقابت و معرفی سازمان‎های پیشروی ایرانی، به ایجاد زمینه‎ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان‎ها، رهبران و متخصصین این حوزه می‎پردازد.
 
از جمله محورهای تخصصی این جایزه می‌توان به زبدگی دیجیتالی (Digital Mastery)، نوآوری دیجیتالی (Digital Innovation) و رهبران دیجیتالی  (Digital Leaders)  اشاره کرد.
 
در حوزه زبدگی دیجیتالی، بلوغ دیجیتالی سازمان شرکت‎کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتالی، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتالی است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‎های نوین اطلاعاتی، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهره‎وری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است 
 
همچنین در بخش نوآوری دیجیتالی، ابتکار و پروژه‎دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‎سازی شده باشد.
 
همچنین، در حوزه رهبران دیجیتالی (Digital Leaders) مدیر ارشد دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته‎ای در فرایند تحول دیجیتالی و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.
 
از اهداف این جایزه می‌توان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمان‎های کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتالی، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش‎آفرینی دیجیتالی در فضای کسب‎و‎کار کشور، تشویق سازمان‎ها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصت‎های بهبود خود در زمینه تحول دیجیتالی، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتالی شرکت‎کنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمان‎ها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتالی آن‎ها و شناسایی و معرفی سازمان‎های پیشروی کشور در حوزه تحول دیجیتالی اشاره کرد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتیwww.DTaward.ir  مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.