تلفن همراه

گوشی

November 22, 2016
15:51 سه شنبه، 2ام آذرماه 1395
کد خبر: 81263

توان اجرای برنامه های پیچیده با نسل جدید گوشی های ویندوز ۱۰

مایکروسافت قصد عرضه نسل جدیدی از گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ را به بازار دارد که قادر به اجرای کامل برنامه های سنگین و پیچیده رایانه ای خواهند بود.
تحقق این هدف مستلزم سازگار شدن پردازنده های ARM با معماری نرم افزاریx۸۶ است که در رایانه های شخصی متداول است.
 
پردازنده های ARM به طور ویژه برای استفاده در گوشی های هوشمند طراحی می شوند و حالا مایکروسافت درصدد منعطف کردن گوشی های تولیدی خود برای تبدیل آنها به رایانه های شخصی قابل حمل است.
 
احتمال می رود اولین گوشی های مجهز به ویندوز ۱۰ که توان شبیه سازی معماری x۸۶ را دارا باشند در پاییز سال ۲۰۱۷ روانه بازار شوند.
 
با این تحول بزرگ می توان صفحه کلید و حتی نمایشگر خارجی را به گوشی های هوشمند وصل کرد و از آنها مانند یک رایانه شخصی در محیط کار استفاده کرد.
 
البته نرم افزارهایی که در چنین شرایطی بر روی گوشی ها نصب می شوند باید از قابلیتی موسوم به Continuum برخوردار باشند که برنامه های تحت ویندوز ۱۰ را با تلفن های همراه سازگار می کند.
 
در حال حاضر تعداد برنامه های مهم نرم افزارهای تجاری و خانگی که از قابلیت Continuum پشتیبانی کنند، بسیار محدود است.
 
یک چالش دیگر در زمینه تبدیل گوشی ها به رایانه های شخصی مصرف بالای باتری توسط برنامه ها و نرم افزارهای مختلف در این حالت است و مایکروسافت با توجه به همین مساله در تلاش برای سازگار کردن این برنامه ها با پردازنده های ARM برای کاهش مصرف انرژی توسط انهاست. 
 
پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور شاهد عرضه گوشی های سرفیس مایکروسافت با چنین قابلیتی باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.