تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 23, 2016
15:39 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1395
کد خبر: 81294

آمازون خودرو هم می‌فروشد

طبق آنچه شرکت فیات کرایسلر اعلام کرده است، این گروه خودروساز تعدادی از خودروهایش را از طریق همکاری با وبسایت آمازون به فروش می‌رساند.
 
البته این خدمات فیات و آمازون، صرفا برای کاربران آمازون در ایتالیا از طریق وبسایت ایتالیایی آمازون در دسترس است. در عین حال فروش خودروها به سه مدل the Panda، the 500 و the 500L محدود است.
 
در این سیستم جدید خریدار به شکل آنلاین خودرو را خریداری می‌کند و پس از آن از طریق آمازون به یک فروشنده وصل می‌شود که بتواند تحویل نهایی خودرو را با او قطعی کند. به این شکل مشخص است که در این شیوه هم به هر حال نیاز است که به یک فروشنده مراجعه کنید اما بخش بزرگی از فرایند کاملا آنلاین انجام می‌شود.
 
آمازون چندماه پیش بخش خودرو را در سایت خود راه‌اندازی کرد تا در زمینه بررسی و مقایسه خودروها به کاربران کمک ‌کند.
 
این بخش که Amazon Vehicles نام دارد طیف گسترده‌ای از خودروها، از خودروهای کروکی تا SUV ها و کامیون‌ها را تحت پوشش قرار داده و درباره همه آن‌ها اطلاعاتی در اختیار قرار می‌دهد. آمازون در زمان راه‌اندازی این بخش اعلام کرده بود که امیدوار است این بخش از سایتش باعث شکل‌گیری یک انجمن از افراد علاقه‌مند به خودرو شود. گرچه در این بخش از سایت قیمت‌های پیشنهادی تولیدکننده‌های خودروها ذکر شده است اما خود سایت آمازون در حال حاضر فروشنده این خودروها نیست؛ دست کم نه فعلا.
 
رییس بخش خودروی آمازون در گذشته اعلام کرده بود این شرکت قصد دارد مشتریانش را در طول یکی از حساس‌ترین خریدهای‌شان یاری کند. در واقع آمازون با قرار دادن اطلاعات مهم و جامع در اختیار افراد می‌تواند باعث شود آن‌ها در طول روند خرید خودرو که کالای نسبتا گران‌قیمتی است و خرید آن هم حساسیت‌هایی دارد بهترین اطلاعات و تجربیات را در اختیار داشته باشند.
 
در شرایط فعلی وجود چنین بخشی در وبسایت آمازون باعث می‌شود افراد علاقه‌مند وارد این قسمت شوند و گرچه نمی‌توانند از این بخش خودرو خریداری کنند اما برخی از لوازم مربوط به خودروها را بخرند. البته مساله مهم‌تر این است که وجود بخش خودرو می‌تواند مجموعه‌ای از علاقه‌مندان این حوزه را گرد هم آورد و شرایط را برای ایجاد بخش فروش خودرو فراهم کند.
 
همکاری‌های جدید آمازون با شرکت‌هایی مثل فیات هم نشان می‌دهد که احتمالا آمازون هر روز به ایجاد بخشی که در آن به شکل کاملا آنلاین طیف وسیعی از خودروها را بفروشد نزدیک‌تر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.