اپلیکیشن

تلفن همراه

November 26, 2016
19:08 شنبه، 6ام آذرماه 1395
کد خبر: 81340

تدوین آیین نامه تضمین سرمایه گذاری برای پیام رسانهای داخلی

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تدوین آیین نامه تضمین سرمایه گذاری برای فعالیت پیام رسانهای داخلی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این آیین نامه در نوبت تصویب قرار دارد.
خسرو سلجوقی با بیان اینکه ظرفیت فعالیت پیام‌رسانهای داخلی با توانایی میزبانی تعداد زیاد در داخل کشور وجود دارد اظهار داشت: کما این‌که تاکنون نیز چندین تجربه در این خصوص تحقق ‌یافته است اما مهم این است که در طراحی آن نیاز جامعه در نظر گرفته شود که راز ماندگاری هر نرم‌افزاری است.
 
وی مهم‌ترین چالش این پیام‌رسان‌ها را نگرانی از سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: برای رفع این نگرانی، مصوبه‌ای توسط شورای عالی فضای مجازی آماده‌شده که تضمین‌کننده سرمایه بوده و به نظر می‌رسد با تصویب آن مشکل دیگری وجود نداشته باشد یا با مشکلات کمتری مواجه باشیم.
 
سلجوقی در مورد اعتمادسازی و حفظ امنیت اطلاعات سرمایه گذاری در این بخش افزود: شبکه‌های اجتماعی طبق قوانین و مقررات موظف نیستند اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهند مگر با حکم قانون که تنها در صورت وقوع جرم اجباری است. کاربران هم باید بیاموزند در شبکه‌های اجتماعی داخلی و غیربومی از ارائه اطلاعات شخصی پرهیز کنند.
 
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، همچنین در خصوص رایانامه (ایمیل) به‌عنوان بخشی از تولید محتوا در طرح جویشگر بومی گفت: طبق نقشه راه جویشگر یکی از بحث‌ها، رایانامه بومی است که حمایت از چند مورد تا زمانی که به‌عنوان یک کسب‌وکار درآمده و توسعه خدمات دهند، ادامه دارد. طبیعتاً مواردی تحت حمایت قرار می‌گیرد که در بازار حضورداشته و چابک‌تر بوده، بهتر بتواند خدمات ارائه داده و ادامه حیات بدهد.
 
سلجوقی با اشاره به درنظرگرفتن مدلهای حمایتی برای شرکت‌های نوپا و بزرگ از جمله حضور در بازار بورس، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در خصوص امکان فروش سهام توسط شرکت‌های کوچک و متوسط فعال‌شده و اکنون این فرصت از طریق فرابورس مهیا است و شرکت‌ها می توانند در قالب سهامی عام در این زمینه اقدام کنند. البته برخی مشکلات وجود دارد و باید سازمان بورس همانند ترکیه و کره جنوبی مجوز فروش سهام به شرکت‌هایی که در قالب سهامی خاص تأسیس‌شده‌اند را نیز بدهد.
 
وی تاکید کرد: در ایران هنوز شرکت‌هایی که با خرید شرکت‌های کوچک‌تر خودشان را بزرگ کنند، نداریم اما اگر بخواهند پایدار بمانند باید حرکت کنند چراکه با تزریق منابع دولتی نمی‌توان فناوری را زنده نگه داشت، بلکه فناوری باید با اقتصاد زنده بماند.
 
رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی ادامه داد: گوگل در حال حاضر، بیش از ۷۰ خدمت ارائه می‌دهد و در یک مرحله به این توانایی نرسیده است. خوشبختانه جویشگرهای ما هم دارند به این سمت می‌روند و می‌توانند نیازهای خود را از شرکت‌های دیگر تامین کنند.
 
سلجوقی با اشاره به حمایت از نرم‌افزارهای بومی تا زمان رسیدن به بلوغ، اظهار داشت: ممکن است به این نتیجه برسیم که مدتی از هر سه جویشگر به‌عنوان فرزندان دانشی این مرزوبوم حمایت کنیم. هرچند تمایل ما این است از سال اول به رشد کافی برسند اما در صورت نیاز حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم ادامه خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.