تلفن همراه

فناوری

November 27, 2016
18:34 یکشنبه، 7ام آذرماه 1395
کد خبر: 81356

اجرای “حالت رانندگی” در گوشی‌های هوشمند

گوشی‌های هوشمند به یکی از اجزای جدانشدنی زندگی همه مردم تبدیل شده اند. این لوازم دوست داشتنی می توانند توجه زیادی از ما بگیرند و در یک زمان نامناسب از جمله هنگام رانندگی می‌توانند فاجعه ساز شوند.
 
به رغم تلاش‌ها برای محدود کردن استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، برخی افراد همچنان نمی‌توانند گوشی خود را حین رانندگی کنار بگذارند.
 
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا از این رو یک سری دستورالعمل‌های داوطلبانه جدید را برای سازندگان تلفن همراه در جهان پیشنهاد کرده که مثلا شامل ایجاد حالتی شبیه "حالت هواپیما" برای گوشی هنگام حضور کاربر در خودرو است.
 
این سازمان پیشنهاد کرد که حالت رانندگی برخی قابلیتهای خاص گوشی را هنگام رانندگی محدود یا ممنوع خواهد کرد. 
 
سازمان ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا امیدوار است، قابلیت‌هایی نیز که همچنان حین رانندگی در دسترس هستند، در قالب یک رابط کاربری ساده و روان همچون اندروید اتو قابل استفاده باشند و حواس کاربر را پرت نکنند.
 
این سازمان همچنین به دنبال تشویق سازندگان تلفن همراه و خودروسازان به سینک کردن راحت گوشی های هوشمند و خودروها است. اپل و گوگل در حال حاضر با برنامه اپل کارپلی و اندروید اتو به دنبال محقق کردن این هدف هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.