تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 3, 2016
16:30 شنبه، 13ام آذرماه 1395
کد خبر: 81432

این دستبند هوشمند به کاهش وزن کمک می کند

یک شرکت تجاری دستبند هوشمندی را روانه بازار کرده و مدعی است استفاده از آن به افراد کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهند.
این محصول با عنوان Path Breath and Fat Band با تجزیه و تحلیل مفصل متابولسیم انسان می تواند به کاسته شدن از وزن او کمک کند.
 
عرضه این محصول به بحث و جدل در دنیای پزشکی در مورد اثرات واقعی عرضه چنین تولیداتی نیز دامن زده و در حالی که برخی متخصصان آنها را تاثیرگذار می دانند، برخی دیگر نیز در مورد کارآیی و اثرگذاری عملی محصولات مذکور تردیدهای جدی دارند.
 
Path Breath and Fat Band که متشکل از یک دستبند هوشمند و ابزاری برای تحلیل و بررسی وضعیت تنفس انسان هاست ۲۷۹ دلار قیمت دارد.
 
برای استفاده از این ابزار کاربر باید در زمان راه رفتن یا انجام یک فعالیت بدنی دیگر به مدت ۵ دقیقه در ابزار تحلیل و بررسی تنفس بدمد. این ابزار با بررسی سطح اکسیژن و دی اکسیدکربن در نفس انسان، متابولسیم یا سوخت و ساز ۲۴ ساعته او را برآورد می کند.
 
از این طریق مشخص می شود که آیا فرد به اندازه کافی از طریق فعالیت بدنی چربی های بدن خود را می سوزاند یا خیر و در نهایت دستگاه می تواند میزان فعالیت بدنی مورد نیاز فرد برای رسیدن به وزن مطلوب را مشخص کند. سازندگان این دستگاه می گویند آزمایش تنفس باید هر یک ماه یک بار انجام شود تا پیش بینی میزان فعالیت های مورد نیاز با دقت کافی انجام شود.
 
دستبند عرضه شده همراه با این مجموعه هم برای اندازه گیری ضربان قلب قابل استفاده است. همراه با این مجموعه یک برنامه تلفن همراه سازگار با آیفون و آندروید هم عرضه می شود تا کاربران از اطلاعات یاد شده و همچنین جزییات مربوط به فعالیت بدنی روزانه خود مطلع شوند.
 
کارشناسان معتقدند اگر چه دریافت اطلاعاتی از این دست می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند، اما راه حل اساسی مشکل اضافه وزن در افراد کاستن از حجم وعده های غذایی و فعالیت بدنی بیشتر است و تنها ترکیب این دو امر باعث کاهش عملی وزن خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.