اپراتورها

تلفن همراه

December 3, 2016
18:19 شنبه، 13ام آذرماه 1395
کد خبر: 81443

مقرراتی برای صاحبان سیم‌کارت‌های اعتباری

استفاده نکردن از سیم‌کارت‌های اعتباری به مدت بیش از سه ماه به موجب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌تواند برای مشترک هزینه‌هایی مانند هزینه ۲۰ دقیقه مکالمه به همراه داشته باشد.
 
تیر ماه سال ۱۳۹۴ از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای در خصوص سیم‌کارت‌های اعتباری ابلاغ شد که بر اساس این مصوبه چنانچه مشترک هیچگونه تراکنشی در طول  یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشد مشمول مقرراتی خواهد شد.
 
بدین ترتیب در چنین شرایطی اگر مشترک سیم کارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه می تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینه‌های لازم-التادیه برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دایمی اقدام کند. در این صورت مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.
 
اما در صورت نبود اعتبار، اپراتور می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.
 
علاوه بر این اپراتور درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک می تواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینه‌های لازم‌التادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.
 
اما در صورتی که سیم‌کارت به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه قرار گیرد، کلیه خدمات سیم‌کارت مسدود شده ولی اپراتور ارائه دهنده خدمات همچنان موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار کند.
 
همچنین امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه و یا فعال سازی مجدد ارائه می‌کند،  مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه  نخواهد شد.
 
از سوی دیگر در وضعیت قطع دو طرفه، به موجب این مصوبه اپراتور مربوطه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.
 
همچنین اپراتور موظف است نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه ، قطع دو طرفه و سلب امتیاز از مشترک را به صورت صریح در قرارداد مشترکین خود لحاظ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.