رگولاتوری

December 6, 2016
10:46 سه شنبه، 16ام آذرماه 1395
کد خبر: 81466

معاون رگولاتوری: یک برنده مزایده فرکانس‌های TD-LTE ثابت هنوز حق پروانه نداده است

معاون رگولاتوری با بیان اینکه کنسرسیوم برنده مزایده باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز هنوز حق پروانه چند صد میلیاردی خود را واریز نکرده است، گفت: این کنسرسیوم بسیار امیدوار به جذب FCPهای بیشتر است تا از این طریق تخفیف بیشتری دریافت کند.
 
به گزارش تسنیم، خرداد ماه سال جاری پاکات مزایده واگذاری پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بازگشایی و بهره‌برداری از فرکانس 2300 مگاهرتز به کنسرسیوم شرکت‌های حلماگستر، صبانت و داده‌پردازی فن‌آوا واگذار شد.
 
همینطور کنسرسیومی که عمده سهام آن در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک بود نیز توانست باند 2600 مگاهرتز را در مزایده تصاحب کند.
 
اما در مقابل متقاضی برای باند فرکانسی 3500 مگاهرتز وجود یا به عبارتی جذابیت لازم برای بهره‌برداری از این فرکانس با قیمت پایه 70 میلیارد تومان وجود نداشت.
 
طبق اعلام پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مزایده، 30 مگاهرتز در باند فرکانسی 2300 مگاهرتز با قیمت پایه 190 میلیارد تومان و 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 2600 مگاهرتز با قیمت 90 میلیارد تومان عرضه شد.
 
با وجود اینکه پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی روی باند 2600مگاهرتز به نام شرکت فن‌آوران نوین بنیان پاسارگاد صادر شده اما کنسرسیوم برنده باند 2300 بعد از گذشت ماه‌ها هنوز پروانه رسمی‌اش را دریافت نکرده است.
 
صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگویی با خبرنگار فناوری اطلاعات تسنیم، درباره دلیل عدم صدور پروانه برای کنسرسیوم برنده باند 2300 مگاهرتز گفت: به این کنسرسیوم تا تاریخ اول دی ماه فرصت داده شده تا نسبت به واریز حق پروانه اقدام کند.
 
معاون رگولاتوری اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما حضور حداکثری دارندگان پروانه ارتباطات ثابت (FCP) در کنسرسیوم‌های برنده این تکه باندهای فرکانسی بود و از آن جهت که پروانه برخی FCPها بعد از تاریخ برگزاری مزایده اعطا شد، فرصتی که به کنسرسیوم برنده باند 2300 مگاهرتز داده‌ایم، می‌تواند زمینه‌ای برای مشارکت بیشتر فعالان این بخش در کنسرسیوم مذکور باشد.
 
وی با بیان اینکه هر چه میزان مشارکت FCPها در کنسرسیوم برنده باندهای فرکانسی بیشتر شود، دریافت کننده پروانه تخفیف بیشتری می‌گیرد، ابراز کرد: حق پروانه واگذاری باند 2600 مگاهرتز تقریبا با رقمی نزدیک به پایه (90 میلیارد تومان) صورت گرفت اما رقم پیشنهاد شده برای باند 2300 مگاهرتز خیلی بیشتر از رقم پایه بود.
 
عباسی شاهکوه همچنین درباره اینکه ظاهرا شنیده می‌شود رقم پیشنهادی کنسرسیوم متقاضی باند 2300 بیش از 400 میلیارد تومان است، گفت: تقریبا رقمی در این محدوده است و از آن حیث که اگر این کنسرسیوم بتواند FCPهای بیشتری را جذب خود کند، به ازای هر یک FCP شرکت کننده در این کنسرسیوم 10 درصد از میزان مابه‌التفاوت رقم پیشنهادی آنها در مزایده با رقم پایه تخفیف می‌گیرند.
 
او افزود: کنسرسیوم برنده شده باند فرکانسی 2300 به جذب FCPهای بیشتر و استفاده از شرایط تخفیفی بسیار امیدوار است اما اگر به هر دلیلی تا اول دی ماه سال جاری نتواند رقم حق پروانه را واریز کند، مزایده ابطال می‌شود.
 
معاون رگولاتوری حوزه ارتباطات گفت: اما هنوز درباره شرایط بعد از ابطال به اجماع نظر نرسیدیم که آیا مجددا مزایده را برگزار کنیم یا به طریق دیگری باند مورد نظر را تخصیص دهیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.