اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

December 6, 2016
19:18 سه شنبه، 16ام آذرماه 1395
کد خبر: 81467

وزیر ارتباطات خبر داد: سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیاردی برای بردن تلفن و اینترنت به روستا

وزیر ارتباطات از در نظر گرفتن بودجه ای معادل ۳۵۰ میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاهای کشور در سال ۱۳۹۶ خبر داد.
 
دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون مناطق روستایی ریاست جمهوری در وزارت ارتباطات برگزار شد.
 
محمود واعظی در این همایش اظهار کرد: برنامه‌های مهم دولت در کنار برجام، لغو تحریم‌ها و مواردی مانند پیروزی اخیر ایران در تثبیت جایگاه نفتی کشور در اوپک، ارائه خدمات روستایی طی ۳.۵ سال گذشته که توجه خاصی نسبت به آن صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه محدودیت‌های بودجه‌ای در خدمات رسانی به روستاها کمتر تاثیر برجای گذاشته است، گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن دسترسی دارند و تلاش بر آن است که در یک‌سال آینده دسترسی به اینترنت نیز در این روستاها صورت بگیرد.
 
واعظی با بیان اینکه بردن ارتباطات اینترنتی به روستاها موجب رونق کسب و کار در روستاها خواهد شد، اظهار کرد: زمانی با بردن اینترنت به روستاها مخالفت‌های متعددی وجود داشت و این‌گونه تعبیر می‌شد که با این اقدام روستاها دچار فساد خواهند شد. در حالی که تلاش ما ارائه خدمات در روستاهاست.
 
وی ادامه داد: ما ارائه اینترنت در روستاها را بخشی از شبکه ملی اطلاعات می‌دانیم چرا که شبکه ملی اطلاعات بدون دسترسی روستاییان کامل نخواهد بود.
 
واعظی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار روستا در سراسر کشور به شبکه اینترنت متصل شده‌اند، گفت: اکنون تلاش داریم تا پایان دولت تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار را به اینترنت متصل کنیم.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۶ برای ارتباط رسانی به روستاها گفت: امسال نیز حدود ۳۰۰ میلیار تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده است و در این راستا مناقصاتی نیز برگزار شده و برنده آن مشخص شده است که این موضوع گام اول در ارائه اینترنت به روستاها محسوب می‌شود.
 
او با تاکید بر اینکه دسترسی به اینترنت در روستاهای  مختلف کشور می‌تواند دسترسی به خدمات مختلفی را برای مردم فراهم کند از شبکه سلامت به عنوان یکی از این خدمات یاد کرد و از همکاری ‌های میان دو وزارت‌خانه بهداشت و ارتباطات در این حوزه خبر داد.
 
وی در پایان گفت: باید هنر دولت آن باشد که جلوی مهاجرت از روستا به شهر را بگیرد. قطعا این کار در هیچ جای دنیا با زور انجام نشده و نیازمند سیاست‌های تشویقی ارائه اینترنت در روستاها نیز باعث بهبود کسب و کار و رونق گردشگری در این مناطق شده و اقتصاد روستاها را ساماندهی می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.