اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 10, 2016
12:01 شنبه، 20ام آذرماه 1395
کد خبر: 81518

مدیر عامل افرانت اعلام کرد: افزایش تقاضا برای خدمات دیتاسنتر ابری

مدیر عامل افرانت گفت : پس از افتتاح دیتاسنتر ابری افرانت ، حجم تقاضا برای استفاده ازخدمات این دیتاسنتر به میزان قابل ملاحظه‌ای از سوی کارآفرینان و شرکت‌های خدمات ارزش افزوده ، افزایش داشته است.
 
فریدون قاسم زاده مدیر عامل شرکت افرانت در گفتگو با تماس نیوز با اشاره به راه اندازی دیتا سنتر ابری در مرداد ماه سال جاری ، گفت : پس از افتتاح دیتاسنتر ابری افرانت ، حجم تقاضا برای خدمات دیتاسنتر افرانت به میزان قابل ملاحظه‌ای از سوی کارآفرینان و شرکت‌های خدمات ارزش افزوده (vas، cp، sp)، پرداخت الکترونیکی و MVNO افزایش داشته است.
 
وی به طرح ارائه خدمات سرور مجازی رایگان به 100 شرکت کوچک کسب و کاری اشاره کرد و افزود : معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان هماهنگ کننده از سوی وزارت ارتباطات با ارسال نامه ای این طرح را به تمام استان ها اعلام کردند که در همین زمینه چند استان درخواست‌های خود را ارائه داده و هم اکنون خدمات مورد نظر خود را از افرانت دریافت می‌کنند.
 
مدیر عامل شرکت افرانت با بیان اینکه شرکت‌ها برای دریافت این خدمت باید سالانه مبلغ 12 میلیون ریال پرداخت کنند ، تصریح کرد :  با توجه به درخواست برخی از شرکت های نوپا برای دریافت سرورهای قوی تر و یا تعداد بیشتر ،  مقرر شد با رعایت سقف 120 میلیون تومان برای یکصد شرکت این کار انجام شود که در این صورت زمان ارایه سرویس تغییر می کند.
 
صرفه جویی در سرمایه گذاری با خدمات ابری
 
وی ادامه داد : خدمات ابری به دلیل تبدیل هزینه های سرمایه گذاری (Capex) به جاری (Opex) صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای را برای شرکت‌ها به همراه دارد و این شرکت‌ها پس از پایان دوره رایگان، می‌توانند با ادامه استفاده از خدمات ابری، همچنان هزینه‌های سرمایه گذاری خود را به حداقل رسانده و برنامه خود را برروی طراحی محصول و فروش آن در بازار متمرکز کنند.
 
ارائه خدمات سرور مجازی رایگان به 100 شرکت کوچک کسب و کاری
 
 قاسم زاده با بیان اینکه اجرای طرح خدمات سرور مجازی رایگان به 100 شرکت کوچک کسب و کاری را شرکت افرا نت به صورت مستقل انجام می دهد ، افزود : این طرح به صورت مستقل از سوی شرکت افرانت تامین مالی شده و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این شرکت و فرهنگ سازی برای استفاده از خدمات ابری که روش نوینی در جهان است، قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.