اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 10, 2016
17:22 شنبه، 20ام آذرماه 1395
کد خبر: 81534

معاون سازمان فناوری اطلاعات خبر داد: پرداخت عوارض با کمک شبکه ملی اطلاعات

معاون سازمان فناوری اطلاعات از اجرای طرح پرداخت عوارض خروج از کشور به شکل الکترونیکی خبر داد.
 
رضا باقری اصل صبح امروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره ارائه خدمات دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۶ پرداخت و گفت: در این نمایشگاه ۵۰ سرویس برتر در بستر شبکه ملی اطلاعات در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی ملزم شده اند تا شناسنامه خدمات الکترونیک و سطح الکترونیکی و بلوغ هر خدمت را در این نمایشگاه عرضه کنند اظهار کرد: بخش قابل توجهی از دستگاه‌هایی که ملزم به ارائه خدمات دولت الکترونیک هستند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 
باقری اصل در عین حال از حضور ۲۷۰ استارت آپ در این نمایشگاه یاد کرد و گفت: در راستای حمایت و توانمندسازی کسب و کارهای نو امسال بخش ویژه ای در نمایشگاه الکامپ به این شرکت ها اختصاص یافته است.
 
معاون سازمان فناوری اطلاعات همچنین به ارائه سرویس‌هایی بر پایه شکل گیری و فعالیت شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: یکی از سرویس هایی که هم اکنون به صورت آزمایشی در حال انجام است و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته سرویس دریافت عوارض الکترونیکی خروج از کشور است که در صورت موفقیت تا یک ماه آینده به صورت سراسری اجرایی می شود.
 
وی در عین حال از همکاری نیروی انتظامی در انجام این طرح خبر داد و افزود: بر این اساس افراد می‌توانند با ارائه شماره گذرنامه و شماره ملی از طریق موبایل عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند.
 
باقری اصل همچنین اظهار کرد: این سرویس امکانی  فراهم می کند که افراد برای خروج از کشور از هر درگاهی از جمله موبایل و اینترنت بتواند در بستر شبکه ملی اطلاعات عوارض خود را پرداخت کند و دیگر نیازی به پرداخت دستی، عوارض خروج از طریق بانک ها نداشته باشند.
 
معاون سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که بسیاری سرویس‌های ارائه شده در دنیا با فاصله زمانی کم در ایران هم ارائه شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.
 
وی همچنین متذکر شد: به تدریج دستگاه‌های اجرایی مختلف درحال اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات هستند و بدین ترتیب تمامی سرویس‌های پایه پستی، ثبت احوال، استعلام‌های مربوط به سازمان مدیریت، برخی سرویس‌های بیمه، سرویس‌های پایه وزارت بهداشت به این بخش متصل شده و مواردی مانند سرویس‌های بانک مرکزی و سرویس‌های حوزه ناجا درحال اتصال هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.