اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 12, 2016
12:22 دوشنبه، 22ام آذرماه 1395
کد خبر: 81556

تصویب الزامات شبکه ملی اطلاعات

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور از تصویب الزامات فرهنگی در سند تبیین شبکه ملی اطلاعات در سی و پنجمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور خبر داد.
 
امیر خوراکیان – معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور – با اعلام این خبر افزود: در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات تاثیرات فرهنگی و اجتماعی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و براساس آن شبکه ملی اطلاعات توسعه می یابد.
 
وی با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کشور گفت: با توجه به اهمیت این شبکه به عنوان زیرساخت ارتباطی کشور می بایست از ظرفیت لازم برای حفظ و توسعه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی – ایرانی برخوردار باشد.
 
خوراکیان با اعلام محورهای اصلی الزامات فرهنگی شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در این مصوبه مساله فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی با اجرای برنامه های آموزش عمومی و سواد رسانه ای به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است که بر همین اساس مقرر شده تا شبکه ملی اطلاعات نیازمندی های لازم برای تقویت خط و زبان فارسی را فراهم کند.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که در الزامات شبکه ملی اطلاعات به مساله محتوای سرگرمی و اوقات فراغت متناسب با ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه نیز پرداخته شده است، تصریح کرد: به منظور مشارکت عمومی در راستای توسعه خدمات و محتوا و تحقق اصول و الزامات فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت لازم مورد تاکید قرار گرفته و خدمات بومی و محتوای اسلامی – ایرانی نسبت به زیرساخت ها، قالب ها و خدمات ارتباطی مشابه خارجی تقدم دارد.
 
وی با تاکید بر این که محورهای اعلام شده به عنوان اصول کلی در این مصوبه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: متن کامل و نهایی مصوبات پس از طی مراحل اداری به اطلاع نهادهای مربوطه و مجریان طرح خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.