اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 12, 2016
12:30 دوشنبه، 22ام آذرماه 1395
کد خبر: 81559

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد: تجهیز همه روستاهای کشور به اینترنت تا سه سال آینده

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به تحقق برنامه های وزارت ارتباطات برای توسعه روستاهای کشور و ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های ارتباطی روستاها از بهره‌مندی تمام روستاهای کشور از اینترنت تا سه سال آینده خبر داد.
 
ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تلاش بسیاری برای ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها انجام شده است و تاکنون ۶۰درصد برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان سال باقی برنامه ها نیز عملیاتی شود.
 
وی با تاکید براینکه روستائیان باید بتوانند از هر نقطه در کشور به راحتی نسبت به دریافت اطلاعات و انتشار اطلاعات خود از جمله تولیدات و محصولات کشاورزی اقدام کنند، افزود: جمعیت روستایی در کشور نیازمند دریافت خدمات آموزشی هستند که ارائه این خدمات می تواند به اشتغال آفرینی در روستاها کمک موثر کند که به تبع آن اشتغال زایی در روستاها انجام و از بسیاری مشکلات کشور همچون حاشیه نشینی پیشگیری خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در خدمت رسانی به اقصی نقاط کشور تفاوتی بین شهر و روستا وجود ندارد لذا باید زمینه ارائه امکانات موجود در روستاها فراهم شود. براین اساس ارائه خدمات آموزشی و الکترونیکی در روستاها الزامی است.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه برابر اعلام وزارت ارتباطات تا پایان سال تعداد روستاهای دارای اینترنت به ۲۵ هزار روستا می‌رسد افزود: تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند و امیدواریم تا ۳ سال آینده تمام روستاهای کشور، حتی روستاهای تک خانوار بتوانند از اینترنت بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.