اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 16, 2016
20:39 جمعه، 26ام آذرماه 1395
کد خبر: 81616

سیستم وای فای جدیدی که 10000 برابر انرژی کمتری مصرف می کند

دانشگاه واشنگتن بیشتر به خاطر قدرت تیم فوتبالش شناخته می‌شود اما این دانشگاه دارای یک دپارتمان مهندسی بسیار موفق نیز هست که اکنون یک سیستم وای فای جدید را توسعه داده است. این سیستم جدید که Passive Wi-Fi نام دارد، در مقایسه با سیستم های وای فای معمولی، 10000 برابر انرژی کمتری مصرف می‌کند.
 
این تیم تا امروز روی کاهش مصرف انرژی سیستم وای فای خود متمرکز بوده اما قصد دارد از این پس روی سرعت آن نیز کار کند. سرعت فعلی این سیستم وای فای 11 مگابیت بر ثانیه است که در میان سرعت‌های دانلود LTE میانگین رقم کاملا قابل قبولی است، اما مهندسان در حال کار بروی افزایش این سرعت هستند.
 
تیم مهندسان دانشگاه واشنگتن مدعی شده‌اند این فناوری جدید می‌تواند منجر به نوع جدیدی از ارتباطات شود که تا پیش از این به دلیل محدودیت‌های سیستم‌های وای فای ممکن نبود.
 
استاد مشاور تیم مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه واشنگتن در این زمینه می گوید: «ما در تلاش بودیم تا ارتباطات وای فای را بدون نیاز به هیچ گونه انرژی برقرار کنیم و Passive Wi-Fi دستاورد همین تلاش‌هاست. اکنون می‌توانیم با 10000 بار مصرف انرژی کمتر، از سیستم های وای فای استفاده کنیم».
 
هنوز زمان عرضه این فناوری جدید به بازار مشخص نیست، اگر Passive Wi-Fi بتواند سرعت انتقال اطلاعات بیشتری را با مصرف انرژی کمتر در اختیار کاربران قرار دهد، تحولی چشمگیر در این عرصه ایجاد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.