بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 17, 2016
17:51 شنبه، 27ام آذرماه 1395
کد خبر: 81625

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد: رکورد حضور بخش خصوصی و دولتی در الکامپ شکست/ حمل و نقل عمومی رایگان برای کاهش ترافیک

ناصر علی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان برگزار کننده الکامپ بیست و دوم در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: 336 شرکت داخلی، 86 شرکت خارجی از 18 کشور، 250 استارتاپ در کنار دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه امسال حضور دارند.
 
سعادت با بیان این که تنها صنعتی که می‌تواند جایگزین نفت در کشور ما باشد و اقتصاد کشور را جلو ببرد، نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات است گفت: سال گذشته وعده دادیم که الکامپ هرسال از نظر کیفی ارتقا یافته و پس از سه سال این نمایشگاه به معتبرترین نمایشگاه بین‌المللی کشور بدل شود و همچنان بر سر وعده خود هستیم.
 
وی با بیان این که برگزاری بی‌حاشیه نمایشگاه سال گذشته سبب اعتماد شرکت‌های ICT برای حضور در نمایشگاه شد گفت: 660 شرکت داخلی در کنار پاویون‌ها و شرکت‌های خارجی متقاضی حضور در الکامپ بودند. علاوه بر این دولت نیز تقاضای افزایش متراژ این بخش را داشت و از سوی دیگر قصد داشتیم فضای اختصاص یافته به استارتاپ‌ها را نیز گسترش دهیم. در نتیجه تقاضا برای حضور در الکامپ از مرز 60 هزار متر مربع و 1000 شرکت گذشت. این درحالی بود که با توجه به بسته شدن تقویم الکامپ در سال گذشته، ما با محدودیت فضای 23 هزار متر مربعی مواجه بودیم.
 
رییس سازمان نصر کشور گفت: در نهایت برای این که حضور حداکثری و با کیفیت فعالان صنعت ICT را داشته باشیم، 336 شرکت داخلی، 86 شرکت خارجی و 250 استارتاپ و دستگاه‌های دولتی در 14 سالن و بخش فضای باز جانمایی شدند که رکورد بی‌سابقه‌ای در تاریخ الکامپ محسوب می‌شود.
 
سعادت با اشاره به حمایت از استارتاپ‌ها در نمایشگاه سال گذشته گفت: پس از الکامپ، این نوآوری در نمایشگاه‌های سبیت و جیتکس نیز اتفاق افتاد. سال گذشته 30 درصد فضای سالن 18 به 80 استارتاپ‌ اختصاص یافت.
 
وی ادامه داد: امسال فضای اختصاص یافته به استارتاپ‌ها را سه برابر کرده و 250 استارتاپ در کل سالن 18 و در کنار شتاب‌دهنده‌ها استقرار یافته‌اند.
 
سعادت درباره وضعیت سالن دولت نیز توضیح داد: بخش دولت نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش فضا داشته و در سالن نقش جهان (38b) دستاوردهای دولت الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات را معرفی می‌کند.
 
رییس سازمان نصر کشور  با بیان این که شرکت‌های خارجی در سال‌های پیش حضور کمرنگی در الکامپ داشتند گفت: امسال 86 شرکت خارجی از 18 کشور در نمایشگاه حضور دارند. همچنین پاویون اختصاصی کشورهای چین، کره جنوبی و تایوان در نمایشگاه برپا شده است و هیات 60 نفره مالزیایی نیز به بازدید از الکامپ خواهند پرداخت.
 
وی ادامه داد: سیستم رجیستری نوینی با همکاری بانک پارسیان راه اندازی شده و بازدیدکنندگان هم از طریق الکترونیکی و هم به صورت حضوری می‌توانند در نمایشگاه ثبت‌نام کنند.
 
سعادت با بیان این که ستاد خبری و اطلاع‌رسانی مفصلی در نمایشگاه امسال برپا شده است گفت: برای نخستین بار وقایع الکامپ مستندسازی شده و به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.
 
رییس سازمان نصر کشور  با اشاره بحث‌های اخیر درباره ترافیک نمایشگاه گفت: برای کاهش معضل ترافیک، 30 دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است که بازدیدکنندگان را از میادین پونک، ونک، تجریش و رسالت به رایگان به نمایشگاه می‌آورند. همچنین دو خدمات دهنده سرویس‌های آنلاین حمل و نقل (اسنپ و تپ‌سی) با تخفیف ویژه بازدیدکنندگان را به نمایشگاه می‌آورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.