آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

December 26, 2016
18:07 دوشنبه، 6ام دیماه 1395
کد خبر: 81727

دومین فراخوان طرح جویشگر بومی

مدیر طرح موتور جست‌وجوی بومی از دومین فراخوان طرح جویشگر(موتور جست‌وجوی بومی) با هدف شناسایی فعالان حوزه خبر داد.
 
علیرضا یاری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه درباره دومین فراخوان طرح جویشگر (موتور جست‌وجوی بومی) توضیح داد: در جهت تحقق گام‌های دوم و سوم نقشه راه طرح جویشگر بومی، شرکت‌کنندگان در این فراخوان می‌توانند پیشنهاد خود را بر پایه ایجاد و توسعه یک سکوی خدمات جویشگر بومی ارائه کنند.
 
وی افزود: این پیشنهاد باید با توجه به رویکرد راهبردی نقشه راه و بر پایه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با سایر بازیگران با هدف توسعه سکوهای پیشرفته، توانمند و یکپارچه کسب‌وکار جویش صورت پذیرد.
 
مدیر طرح موتور جست‌وجوی بومی با بیان اینکه هدف اصلی طرح جویشگر در این فراخوان ­سرمایه­‌گذاری مشترک در توسعه سکوهای خدمات جویش بر مبنای گسترش مشارکت است، گفت: همکاری­ها در میان بازیگران زیست سامانه به­ ویژه کسب‌وکارهای بخش خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای بخش عمومی، مؤسسات پژوهشی و فراهم آورندگان خدمات زیرساخت است.
 
یاری همچنین خاطرنشان کرد: سکویی که بر مبنای تجمیع خدمات با محوریت جویش محتوای فارسی شکل می­گیرد، باید دارای ویژگی­های خاص و الزامات مشخصی باشد که شامل معماری باز، قابلیت رشد و مقیاس­‌پذیری، ایجاد اثر شبکه­‌ای مثبت، کارا بودن سیستم اعتماد و امنیت، تسهیل استفاده و دسترس‌پذیری، قابلیت تنظیم میزان باز بودن، حاکمیت یکپارچه، کنترل ارتباطات و تعاملات و تسهیل جریان ارزش باشد.
 
وی درباره اهداف کیفی طرح جویشگر در اجرای این فراخوان در جهت پشتیبانی تحقق گام­های دوم و سوم نقشه راه نیز اظهار کرد: افزایش توانمندی بخش خصوصی در ارائه خدمات بومی جویش و  ایجاد همکاری و رقابت در این حوزه، توسعه فضای رقابت و گسترش تنوع و همزیستی خدمات و کسب‌وکارها در زیست سامانه جویشگر و توسعه پایدار کسب‌و‌کارهای مرتبط با محتوا و خدمات جویش از اهداف کیفی طرح جویشگر است.
 
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه با بیان اینکه نقطه شروع و تمرکز اصلی هر پیشنهاد باید بر ایجاد یک سرمایه­‌گذاری مشترک برای طراحی و توسعه سکوی خدمات پیشرفته جویش بر پایه تحلیل فرصت­های بازار و چالش­های صنعت صورت پذیرد، افزود: چالش اصلی طرح در این رابطه، دستیابی شرکت­ها به سطح قابل قبولی از بلوغ برای تشکیل همکاری راهبردی (مانند کنسرسیوم) خواهد بود که در این رابطه لازم است تا توسعه مدل کسب‌وکار بر پایه یکپارچه‌سازی خدمات و همچنین ایجاد ساختار و فرآیندهای اجرایی به‌منظور مشارکت با سایر بازیگران بخش خصوصی و دولتی مدنظر قرار گیرد.
 
این فراخوان به مدت ۲۱ روز کاری بوده و در تاریخ سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ به پایان خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.