تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 26, 2016
22:34 دوشنبه، 6ام دیماه 1395
کد خبر: 81740

برداشته شدن هزینه‌های USSD در هندوستان با هدف تقویت بانکداری موبایل

رگولاتوری حوزه ارتباطات هندوستان اعلام کرده است که برای حمایت از خدمات پرداخت موبایل، هزینه‌های USSD را برای خدمات بانکی کاهش می‌دهد.
 
این طرح که در حال اجرا است، سبب می‌شود حداکثر هزینه برای یک نشست USSD از ۱٫۵ روپیه به ۰٫۵ روپیه کاهش پیدا کند. به علاوه حداکثر تعداد گام‌های ممکن برای تکمیل فرایند یک تراکنش USSD از پنج به هشت افزایش پیدا می‌کند تا بتوان تراکنش‌های پیچیده‌تری از طریق موبایل انجام داد. به گفته سازمان تنظیم مقررات هند (TRAI)، کاهش هزینه‌ها باعث افزایش دسترسی به خدمات مالی خواهد شد و این افزایش به ویژه در مناطق روستایی بیشتر خواهد بود. هر روز افراد بیشتری در این مناطق صاحب تلفن همراه می‌شوند.
 
از زمانی که دولت هندوستان در ابتدای ماه اعلام کرد که دیگر اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ اعتبار ندارند، این کشور شاهد افزایش پرداخت‌های موبایل بوده‌است. هدف از کاهش پرداخت‌های نقدی جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.
 
اپراتورهای مخابراتی هندوستان نظیر Bharti Airtel و Vodafone India برای حمایت از پرداخت‌های موبایل، هزینه‌های USSD برای بانکداری موبایل را تا پایان سال اعمال نخواهند کرد. وزیر مخابرات هندوستان این خبر را در توئیتر تأیید کرده و گفته است که اپراتورهای موبایل تا پایان ۳۱ دسامبر هزینه‌ای برای تراکنش‌های بانکداری موبایل دریافت نخواهند کرد.
 
این اقدام دولت باعث افزایش استفاده از کیف پول‌های همراه شده است. Paytm که بزرگ‌ترین شرکت هندوستان در این زمینه است، اعلام کرده که بیش از هفت میلیون تراکنش را در روز ۱۹ نوامبر ثبت کرده است. این شرکت که خدماتی مثل خرید شارژ، پرداخت قبض، سرگرمی‌های موبایلی و بلیت‌های حمل و نقل را ارائه می‌دهد، ادعا کرده است که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد. این در حالی است که رقیب اصلی این شرکت به نام MobiKwik حدود ۳۵ میلیون کاربر دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.