اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2016
20:38 سه شنبه، 7ام دیماه 1395
کد خبر: 81756

مدیر عامل افرانت اعلام کرد : ابر استاندارد و ابر پیشرفته دو خدمت جدید افرانت /ارزش افزوده جدید باشبکه توزیع محتوای افرانت

مدیر عامل شرکت افرانت گفت : دو خدمت جدید ابر استاندارد وابر پیشرفته به سبد خدمات ابری افرانت اضافه شده که در میان کارآفرینان و شرکت های نوپا به دلیل مزایای منحصر به فرد متقاضی بسیاری دارد.
 
فریدون قاسم زاده مدیرعامل افرانت در گفتگو با تماس نیوز؛ درباره برنامه های این شرکت با توجه به ورود تکنولوژی های جدید در حوزه فناوری اطلاعات  اظهار داشت : ترکیب چند تکنولوژی جدید از جمله خدمات ابری، نسل‌های جدید خدمات ارتباطی موبایل (3G،4G،LTE) و نیز مفاهیم و ابزارهایی مانند IoT، Big Data، Data Analyties، دگرگونی دیجیتال (Digital Transformation) و ایجاد تحولی بنیادی (DISRUPTION) را در تمامی صنایع رقم زده‌اند.
 
وی افزود: امروزه در جهان خدمات ابری (Cloud Services) در کانون این تحولات قرار دارد و شرکت افرانت نیز به عنوان شرکتی پیشتاز در این عرصه برنامه های استراتژیک خود را آماده کرده است که اولین گام آن راه اندازی دیتاسنتر ابری افرانت در تابستان گذشته به عنوان نخستین دیتا سنتر ابری خصوصی در کشور است.
 
قاسم زاده با توجه به برنامه های استراتژیک افرانت در سال‌های گذشته، تاکید کرد : تمرکز اصلی شرکت بر روی ارائه خدمات به شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت B2B و تکمیل زنجیره خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات خود (ICT Value Chain) بوده است.
 
فعالیت افرانت بر روی پنج پلتفرم رشد
 
وی به کار افرانت بر روی پنج پلتفرم رشد اشاره کرد و با بیان اینکه خدمات اینترنت پرسرعت پلتفرم نخست افرا نت است ، افزود : افرانت فعالیت خود را از بیست سال پیش بر روی ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به شرکت‌ها و سازمان‌ها متمرکز کرد و در حال حاضر بیش از هزار مشتری از بین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ را در لیست مشتریان خود دارد که این خدمات با اخذ مجوز FCP توسط این شرکت قابل ارایه در سراسر کشور می شود.
 
 مدیرعامل افرانت پلتفرم دوم شرکت افرانت را دیتا سنتر بیان کرد و تصریح داشت :  ارائه خدمات دیتاسنتر از هشت سال پیش در افرانت آغاز شده و در حال حاضر بیش از هزار سازمان و شرکت‌ از این خدمات استفاده می کنند و افرانت با جلب اعتماد سازمان‌ها و شرکت ها نقش بسزایی را در میزبانی محتوا در دیتاسنتر داخل کشور و تقویت عملی شبکه ملی اطلاعات در یکی از ضعیف ترین حلقه های آن ایفا کند.
 
وی خدمات ابری شرکت افرا نت را پلتفرم سوم  این شرکت اعلام کرد و گفت : ارائه خدمات ابری (Cloud) افرانت شامل سرویس‌های IaaS، PaaS و  SaaS  از دو سال قبل آغاز شده و خدمات متنوع با صرفه اقتصادی مناسب را به شرکت‌های مختلف عرضه می‌کند و دو خدمت جدید ابر استاندارد وابر پیشرفته به سبد خدمات ابری افرانت اضافه شده که متقاضیان و علاقه مندان زیادی به ویژه در میان کارآفرینان و شرکت های نوپا به دلیل مزایای منحصر به فرد این سرویس ها دارد.
 
ارزش افزوده جدید با شبکه توزیع محتوا
 
قاسم زاده پلتفرم چهارم شرکت را شبکه توزیع محتوا معرفی کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات مرتبط با شبکه توزیع محتوا (CDN) که از دو سال قبل در افرانت آغاز شده و ارزش افزوده جدیدی را به ارائه‌دهندگان خدمات و محتوای الکترونیکی که مایل به ارائه سرویس با کیفیت بالا در خارج از کشور هستند ارائه می کند و در حال حاضر برخی از مهم‌ترین سایت‌های خبرگزاری کشور از سرویس شبکه توزیع محتوای افرانت استفاده می‌کنند.
 
وی ادامه داد: شبکه CDN افرانت دارای پنج نقطه حضوردر داخل کشور بوده و با استفاده از توافقات انجام شده با شرکت های بزرگ خارجی از طریق    Federation هم اکنون در بیش از 170 نقطه در 43 کشور جهان امکان دسترسی به خدمات CDN افرانت وجود دارد که سرعت و کیفیت دسترسی کاربران در سراسر جهان به اطلاعات میزبانی شده در داخل کشور را در حد سرعت دسترسی به سایت های خارجی به شدت افزایش داده است. 
 
 مدیرعامل افرانت در پایان این مصاحبه، دیجیتال را پلتفرم پنجم شرکت افرا نت بیان کرد و تصریح داشت:  تمامی چهار پلتفرم پیشین یعنی، اینترنت پرسرعت، دیتاسنتر، خدمات ابری و شبکه توزیع محتوا (CDN)، در کنار یکدیگر بستر مناسبی را برای دیجیتال به عنوان پلتفرم پنجم رشد افرانت فراهم کرده اند. 
 
وی تاکید کرد: هدف از پلتفرم دیجیتال کمک به رشد شرکت‎‌ های نوپا در ارائه خدمات و کسب‌وکار دیجیتال است و  مشارکت با شرکت ها و سازمانهای متوسط و بزرگ موجود در جهت ورود به حوزه تحول دیجیتال (Digital Tranformation) رادرپی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.